آفتاب

موافقت اسرائیل با تحویل درآمدهای مالیاتی فلسطین

موافقت اسرائیل با تحویل درآمدهای مالیاتی فلسطین

نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین تاکیدکرد که رژیم صهیونیستی با تحویل درآمدهای مالیاتی فلسطین بدون هیچ کسری موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المصریون، رامی حمدالله، نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین اعلام کرد: طرف اسرائیلی با تحویل کامل دارایی‌های مالیاتی فلسطین بدون هیچ کسری و بازپرداخت بدهی‌های خود به شرکت‌های فلسطینی موافقت کرده است.

حمدالله در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار داشت: اسرائیل موافقت کرده تمام بدهی‌های خود را از ماه دسامبر 2014 و همچنین ژانویه فوریه 2015 و نیز دارایی‌های مالیاتی فلسطین از مارس گذشته به بعد را بدون هیچ کسری پرداخت کند.

نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین افزود: قرار است تمامی بدهی‌های اسرائیل به شرکت‌ها و شهرداری های فلسطین پرداخت شود.

انتظار می‌رود براساس گفته‌های حمدالله، حقوق ماه آوریل کارمندان فلسطینی به طور کامل پرداخت شود.

حمدالله در اظهارات خود اشاره‌ای به نحوه دستیابی به این توافق با طرف اسرائیلی و یا زمان پرداخت دارایی‌های مالیاتی به فلسطین نکرد.

از دسامبر گذشته رژیم صهیونیستی میلیون‌ها دلار از درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها را در اعتراض به پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین الملل بلوکه کرد. میانگین ماهانه این درآمدها به 175 میلیون دلار می‌رسد و تشکیلات خودگردان بیشتر این مبالغ را صرف پرداخت حقوق کارمندان خود می‌کند که در نتیجه بلوکه شدن این مبالغ، تشکیلات خودگردان در ماه‌های گذشته مجبور به کاهش 60 درصدی حقوق کارمندان خود شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این اعلام کرده بود تشکیلات از دریافت این مبالغ که بخشی از آن کسر شده خودداری می‌کند.

عباس گفت: به تازگی اسرائیل اعلام کرده که این دارایی‌ها را پرداخت خواهد کرد اما این مبالغ را به طور کامل پرداخت نکرده و بخشی از آن را تحت عنوان بدهی کسر کرده است.

وی افزود: ما از دریافت این مبالغ خودداری کرده و آنها را باز گرداندیم و اعلام کردیم اگر قرار باشد در این مبالغ کسری تحت عنوان بدهی صورت گیرد ما به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N793854

وبگردی