آفتاب

انفجار انبار بزرگ زیرزمینی در بلوار انصاری

انفجار انبار بزرگ زیرزمینی در بلوار انصاری

آتش‌سوزی بزرگ در انبار بزرگ زیرزمینی کارگاه تودوزی خودرو در بلوار انصاری رشت با تلاش ٤٨ آتش‌نشان، خاموش شد.

به گزارش شهروند، اين حادثه تلفات جاني در بر نداشت ولي ميزان خسارت آن بسيار بالا تخمين زده شده است.
١٥ دقيقه روز پنجشنبه بود كه ناگهان شعله‌هاي آتش از انبار بزرگ تودوزی خودرو در بلوار شهيد انصاري زبانه كشيد. مردم اطراف آن منطقه كه به شدت ترسيده بودند، بلافاصله با آتش‌نشاني تماس گرفتند.
ماموران آتش‌نشان در حالي به محل رسيدند كه اين انبار به شدت در حال سوختن بود و شعله‌هايش همچنان زبانه مي‌كشيد. اين انبار پر بود از مواد قابل اشتعال همانند انواع پارچه‌هاي چرمي و پلاستيكي و همچنين اسپره خودرويي که تمام آن در آتش سوخت. مواد اشتعال‌زا باعث انفجارهای پی در پی شده و موج وحشتی را در میان ساکنان بلوار شهید انصاری ایجاد کرده بود.
علي مقصودي، مدير عامل سازمان آتش‌نشاني رشت كه در محل حادثه حضور داشت در رابطه با جزییات آتش‌سوزي اين انبار گفت: «ساعت ٤٨: ١٥ دقیقه ٢٧ فروردین‌ماه ستاد فرماندهی آتش‌نشانی رشت از آتش‌سوزي گسترده در انبار بزرگ تودوزی خودرو مطلع شد. بلافاصله ستاد فرماندهي، هشت ایستگاه متشکل از ٤٨ مامور آتش‌نشاني به همراه ١٦ خودرو پشتیبانی و تانکر آب راهي بلوار شهید انصاری نرسیده به میدان ولیعصر (فرزانه) رشت شدند.


بي درنگ آتش‌نشانان با توجه به تجهيز خود به تجهيزات انفرادي به‌خصوص دستگاه تنفسي به چندين گروه تقسيم شده؛ گروهي به دل آتش رفته و نسبت به خاموش كردن آن اقدامات لازم را انجام دادند و گروهي ديگر دستگاه تخليه دود را به كار انداخته و پس از قطع سيستم برق و گاز به جست‌وجوي افراد محبوس شده احتمالي پرداختند. این آتش‌سوزی به دو مغازه به نسبت کوچک‌تر همجوار نیز سرایت کرده بود که موجب حریق بزرگی در منطقه شد.
گفتني است بر اثر شدت انفجار در لحظات اوليه اين آتش‌سوزي كارگر مغازه با شدت پس از شكسته شدن شيشه سكوريت به بيرون از مغازه پرتاب شده و همچنين سه مغازه همجوار ديگر نيز به نسبت‌هاي مختلف طعمه شعله‌هاي خشمگين آتش شدند.
مقصودی در پایان گفت: «علت این آتش‌سوزي،‌ توسط کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است و به دليل بزرگ و گسترده‌بودن اين آتش‌سوزي هنوز علت این حادثه مشخص نشده است. همچنين ميزان خسارت دقيق در اين انبار پس از حضور مالكان و مشخص شدن اجناس داخل انبار محاسبه مي شود ولي چيزي كه پيداست اين است كه ميزان خسارت بايد خيلي زياد باشد.»
کد N793806

وبگردی