آفتاب

آمریکا حمله اخیر شورشیان فارک در کلمبیا را محکوم کرد

آمریکا حمله اخیر شورشیان فارک در کلمبیا را محکوم کرد

آمریکا حمله نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسم به "فارک" را که در آن 11 سرباز کلمبیایی کشته شدند، "وحشیانه" توصیف کرده و این چریک‌های مارکسیست را به نقض آتش‌بس یکجانبه خودشان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حمله در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه همزمان با آن صورت گرفت که دولت کلمبیا و گروه فارک در مذاکرات صلحی که از نوامبر سال 2012 میلادی با هدف پایان دادن به بیش از پنج دهه درگیری آغاز شده، حضور داشتند.

کلمبیا، چریک‌های فارک را به خاطره به دام انداختن یکی از یگان‌های ارتش با استفاده از سلاح‌هایی غیرمتعارف به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما بر ادامه حمایت خود از دولت کلمبیا در تلاش‌هایش برای پایان دادن به درگیری 50 ساله این کشور تاکید می‌کنیم.

وی افزود: ما این حمله وحشیانه توسط چریک‌های فارک را محکوم می‌کنیم. این حمله نقض مستقیم آتش‌بس یک‌جانبه‌ای است که آنها دسامبر سال گذشته میلادی نسبت به اجرای آن متعهد شده بودند. ما از صمیم قلب امیدواریم که مذاکره‌کنندگان به زودی به یک توافق دست یابند و صلح را برای تمامی مردم کلمبیا به ارمغان آورند.

چریک‌های فارک در حمله به یکی از یگان‌های ارتش کلمبیا در پایگاه خودشان در «کائوکا» جان 11 سرباز کلمبیایی را گرفتند. در پی این حمله خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا تعلیق حملات هوایی به شورشیان فارک را لغو کرد اما مذاکرات صلح را متوقف نکرد.

انتهای پیام

کد N793713

وبگردی