آفتاب

تابستانی با حداقل مشکلات در اصفهان با صرفه‌جویی 25 درصدی در مصرف آب

تابستانی با حداقل مشکلات در اصفهان با صرفه‌جویی 25 درصدی در مصرف آب

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اگر 20 تا 25 درصد در مصرف آب شرب صرفه‌جویی شود می‌توان تابستان را با حداقل مشکلات سپری کرد.

مجتبی قبادیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، با بیان اینکه آب شرب استان از طریق تصفیه‌خانه آب بابا شیخ علی متاثر از رودخانه زاینده‌رود و چاه‌های فلمن تامین می‌شود، اظهار کرد: آب شرب حدود 85 درصد از جمعیت استان (چهار میلیون نفر) از طریق حوضه آبریز زاینده‌رود تامین می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا استان اصفهان افزود: در تابستان‌ها و زمان‌های پیک مصرف از تصفیه خانه آب باباشیخ علی و چاه‌های فلمن برای تامین آب شرب استفاده می‌شود.

قبادیان اضافه کرد: سال گذشته به دلیل عدم وجود جریان آب در رودخانه زاینده‌رود و به تبع آن افت آبدهی چاه‌های فلمن، شرایط تامین آب شرب دچار مشکل شد و به میزان نسبی با کمبود آب شرب مواجه شدیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا استان اصفهان خاطرنشان کرد: امسال رودخانه زاینده‌رود در چند نوبت باز شده و وضعیت تغذیه سفره‌های زیرزمینی بهتر از سال گذشته شده است.

قبادیان به وضعیت تامین آب شرب در تابستان سال جاری اشاره و اظهار کرد: مردم استان اصفهان به ویژه منطقه تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ که بیش از 50 شهر و 300 روستا را در بر می‌گیرد، با همکاری‌های لازم، مدیریت مصرف آب را انجام می‌دهند با این وجود امیدواریم بتوانیم تابستان امسال را با حداقل مشکلات در تامین آب شرب بگذرانیم.

وی اضافه کرد: با وجود طبیعی بودن میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال گذشته، با فهم بالای مردم و همکاری آنها در راستای مدیریت مصرف، توانستیم این روزها را با حداقل مشکلات به پایان برسانیم و تقریبا می‌توان گفت که هیچ کجای استان با افت فشار جدی و یا قطعی آب روبرو نبود.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا استان اصفهان به اقدامات این شرکت در راستای مدیریت مصرف آب اشاره و تصریح کرد: نصب شیرهای کنترل دبی و فشار، تعدیل فشار در شبکه‌ها، مدیریت فشار، برنامه‌ریزی جهت سامانه‌های مدیریت هوشمند شبکه، اخطار به مشترکان پرمصرف و همچنین برنامه جامعی که از طرف استانداری به دستگاه‌های استان ابلاغ شد، از جمله اقدامات شرکت در جهت مدیریت مصرف آب شرب بوده است.

قبادیان ادامه داد: با انجام این اقدامات و اعمال مدیریت مصرف آب از طرف مردم، امیدواریم یک تابستان کم‌حاشیه‌ را با حداقل مشکلات از لحاظ تامین آب شرب پشت سر بگذاریم.

وی پیرامون برنامه مدیریت مصرف از طرف دستگاه‌ها گفت: این برنامه یک برنامه جامع تولید، توزیع و مصرف آب بوده که براساس آن باید مدیریت مصرف سرلوحه کار دستگاه‌های استان قرار بگیرد. واحدهای مختلف با قرار دادن منبع ذخیره‌ای در قسمت پایین ساختمانشان، نسبت به ذخیره‌سازی آب اقدام کنند که سبب می‌شود نوسان‌های مصرف و کاهش فشار کنترل شود. بسیاری از دستگاه‌ها وارد فاز عملیاتی این برنامه شده‌اند و توفیقات زیادی حاصل شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت مصرف در روزهای پیک در حدود 14.5 مترمکعب بر ثانیه است، اضافه کرد: عمده تامین آب شرب از طریق تصفیه خانه باباشیخ علی انجام می‌شود و علاوه بر آن ما به تفاوت میزان آب شرب از منابع دیگر مانند چاه‌های فلمن تامین می‌شود.

قبادیان با تاکید بر اینکه باید صرفه‌جویی در مصرف آب سرلوحه کارها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که اگر 20 تا 25 درصد صرفه‌جویی وجود داشته باشد یعنی هر شهروند حداقل یک تا دو لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی کند، می‌توان از تابستان با حداقل مشکلات عبور کرد.

وی پیرامون قطعی روزهای اخیر آب در برخی مناطق اصفهان اظهار کرد: روز یکشنبه با اطلاع قبلی از طریق صدا و سیما موضوع قطعی آب در برخی مناطق به دلیل تعمیرات و جابه‌جایی خطوطی که در تقاطع با سامانه مترو قرار داشت به مردم خبر داده شد.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه برای تعمیرات و جابه‌جایی لوله‌ها نیاز به قطعی آب بود، افزود: عملیات تعمیر و جابه‌جایی لوله‌ها در محدوده چهارباغ بالا و شیخ صدوق در روز یکشنبه انجام شد.

انتهای پیام

کد N793704

وبگردی