آفتاب

حمله صهیونیست‌ها به تظاهرات روز اسیر در رام‌الله

حمله صهیونیست‌ها به تظاهرات روز اسیر در رام‌الله

هزاران فلسطینی با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی حمایت خود را از اسیران در بند اسرائیل اعلام کردند این در حالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی با گاز اشک‌آور به تجمع فلسطینی‌ها در شمال کرانه باختری پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، فلسطینی‌ها هر سال روز جمعه 17 آوریل را که به «روز اسیر» معروف است گرامی می‌دارند و در همبستگی با بیش از 6000 فلسطینی بازداشت شده در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات می‌زنند.

روز جمعه بیش از یکصد فلسطینی در نزدیکی دیوار حائل در روستای «بلعین» در رام‌الله تجمع کرده و با سربازان رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی با گاز اشک‌آور به تظاهرکنندگان فلسطینی حمله کردند که موجب ایجاد حالت خفگی در میان تعدادی از آنها شد. تظاهرکنندگان ضمن حمل تصاویر اسرای فلسطینی خواهان ارجاع پرونده اسرا به دیوان کیفری بین‌المللی شدند.

در همین حال احمد بن محمد الجروان، رئیس پارلمان عربی در بیانیه‌ای به مناسبت روز اسیر از جامعه جهانی خواست تا بر اسرائیل برای توقف سیاست‌های سرکوبگرانه‌اش علیه اسرای فلسطینی و آزادی هرچه سریعتر آنها، فشار بیاورد.

وی از جامعه جهانی خواست تا کمیته‌های حقیقت‌یابی برای اطلاع از اوضاع غیرانسانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعزام کند.

الجروان ضمن اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی در زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین‌المللی، بر لزوم احترام به حقوق اسرا و اجرای قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید کرد.

وی ضمن ستودن فداکاری و پایداری اسرای فلسطینی اعلام کرد: ما هیچ‌گاه از حمایت اسرای فلسطینی و تلاش برای آزادی آنها دست نخواهیم کشید.

انتهای پیام

کد N793684

وبگردی