آفتاب

حمله انتحاری به کنسولگری آمریکا، پیام "تندی" به واشنگتن بود

حمله انتحاری به کنسولگری آمریکا، پیام "تندی" به واشنگتن بود

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

معاون وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: حمله انتحاری به کنسولگری آمریکا در اربیل پیام تندی برای آمریکا محسوب می شود.
مارک کمیت سخنگوی سابق نیروهای ائتلاف در عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره خاطرنشان کرد: انفجار در مقابل کنسولگری آمریکا نشان می دهد اربیل و مناطق کردنشین شمال عراق که تا کنون برای منافع آمریکا مناطق امنی محسوب می شده اند دیگر از آن امنیت برخوردار نیستند. باید توجه داشت شرکت های آمریکایی در این منطقه فعالیت گسترده ای دارند. وی تصریح کرد: حمله مستقیم به کنسولگری آمریکا پیام تندی برای این کشور محسوب می شود و عاملان حادثه اعلام می کنند که حضور آمریکایی ها در منطقه خوشایند نیست.
مارک کمیت ادامه داد: در این حادثه دو مساله قابل توجه است. نخست اینکه داعش تا کنون در مناطق کردنشین منافع آمریکا را به طور مستقیم هدف قرار نداده بود و دوم اینکه نیروهای کردستان به خوبی وظایف حمایتی خود را انجام می دادند و با وقوع این عملیات انتحاری این مساله مطرح است که احتمالاً مشکلی در تدابیر امنیتی این نیروها رخ داده است و این پیامی برای آن ها نیز به شمار می رود.
وی در پایان تاکید کرد: تصور نمی کنم این عملیات بتواند در راهبرد ما تغییری ایجاد کند. اینکه داعش کنسولگری آمریکا را هدف قرار داده است به این معنا نیست که ما به استراتژی خود در حمایت از نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگ کرد در برابر داعش ادامه نخواهیم داد.

26149

کد N793677

وبگردی