آفتاب

رایزنی رهبران چین و عربستان درباره بحران یمن و همکاری های راهبردی

رایزنی رهبران چین و عربستان درباره بحران یمن و همکاری های راهبردی

رهبر چین در تماسی تلفنی با پادشاه عربستان بر ضرورت افزایش همکاری ها بین دو کشور و حل بحران یمن از راه دیپلماتیک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شنهوا، «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین، طی تماس تلفنی که در روز جمعه با «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی داشت درباره روابط میان دو کشور و همچنین اوضاع یمن به گفتگو پرداخت.

جینپینگ در این تماس با اشاره به شرایط پیچیده و متغیر شرایط منطقه ای و بین المللی بر ضرورت افزایش همکاری در همه زمینه ها تاکید کرده و توسعه روابط میان پکن – ریاض را از مهمترین مسائل مطرح در روابط خارجی دو کشور دانست.

ملک سلمان نیز به نوبه خود بر ضرورت همکاری های راهبردی بین دو کشور تاکید کرد و از تمایل خود به تبادل نظر با رئیس جمهور چین سخن گفت.

در ادامه، جینینگ با تاکید بر اینکه شرایط موجود در یمن تهدیدی بر امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه و به ویژه خلیج فارس تلقی می شود خواهان تسریع راه حل سیاسی در خاتمه دادن به بحران این کشور شد.

وی اظهار امیدواری کرد که قطعنامه های شورای امنیت و راهکار های شورای همکاری خلیج فارس از سوی همه طرفین درگیر در جنگ یمن مورد احترام قرار بگیرد تا این کشور به نظم مشروع و طبیعی خود بازگردد.

چین ادعا می کند که همه تلاش خود را برای ارتباط با طرفین درگیر در جنگ یمن به کار بسته تا در کوتاه ترین زمان ممکن به راه حلی مقبول برای حل بحران دست یابد.   

کد N793604

وبگردی