آفتاب

انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل عراق

انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل عراق

در حالی که منابع عراقی از وقوع انفجاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل که موجب کشته شدن سه تن شد خبر دادند تروریست‌های داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، یک منبع امنیتی در استان اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که در یک انفجار انتحاری که با استفاده از خودروی بمب گذاری شده انجام شد کنسولگری آمریکا در شمال این استان هدف قرار گرفت وبر اثر آن سه تن کشته شده و شش تن دیگر زخمی شدند.

منابع کرد می‌گویند به احتمال زیاد دو شهروند ترکیه‌ای در میان کشته‌ها و حدود پنج تن دیگر نیز در بین زخمی شدگان این حمله هستند و مسئولان کنسولگری ترکیه در اربیل برای دیدن آنها به بیمارستان رفته‌اند.

در بیانیه مقامات امنیتی در اربیل نیز آمده است که این حمله در مقابل قهوه خانه نیلی در نزدیکی کنسولگری آمریکا در منطقه مسیحی نشین عنکاوه رخ داده که موجب زخمی شدن حدود 14 تن شده است.

پس از این انفجار داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله و همچنین دو انفجار دیگر در بغداد را برعهده گرفت.

ادارە بهداشت اربیل اعلام کرده کە در میان زخمی‌های این انفجار، یک معلم آمریکایی و یک شهروند ترک دیدە می‌شود و همە زخمی‌ها غیرنظامی هستند.

خبر گزاری کرد پرس نیز اعلام کرد که هدف این انفجار کە از طریق یک خودروی بمب‌گذاری شدە انجام شد، کنسولگری آمریکا بودە است و مأموران امنیتی اف. بی. آی و سی. آی. ای در محل انفجار حاضر شدند و مشغول انجام تحقیقات هستند.

در همین راستا آمریکا و ترکیه حمله‌ای را که کنسولگری آمریکا در اربیل هدف قرار داد محکوم کرد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این حمله را به شدت محکوم کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم. همچنین باید اعلام کنیم که هیچ یک از کارکنان آمریکایی در این حمله کشته و یا زخمی نشدند.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه خود اعلام کرد: ما این حمله ظالمانه را که ثبات عراق و اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده است به شدت محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N793532

وبگردی