آفتاب

تاکید آمریکا و ایتالیا بر لزوم حل بحران لیبی از راه سیاسی

تاکید آمریکا و ایتالیا بر لزوم حل بحران لیبی از راه سیاسی

رهبران آمریکا و ایتالیا تاکید کردند که خواستار یافتن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران لیبی هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا امروز میزبان ماتیو رنزی نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید بود. این دو طی این دیدار تاکید کردند بحران لیبی با برگزاری عملیات نظامی خارجی حل نخواهد شد و باید راه حلی سیاسی برای پایان دادن به این بحران یافت شود.

اوباما در نشست خبری مشترک با رنزی گفت: لیبی به طور مشخص به منطقه ای برای نگرانی عمیق تبدیل شده است. وی پیشتر گفته بود در دیدار با نخست وزیر ایتالیا، درباره موضوع استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای حملات نظامی احتمالی در لیبی گفت و گو خواهد کرد.

با این حال اوباما در این نشست خبری اظهار داشت: ما نمی توانیم بحران لیبی را تنها با انجام حمله چند هواپیمای بدون سرنشین یا اقدام های نظام محدود حل کنیم. رییس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد آمریکا به تلاش های به اصطلاح ضد تروریستی خود با ایتالیا و سایر همپیمانانش ادامه داده و در کنار آن بر تلاش های سیاسی نیز تاکید دارد.

گفتنی است لیبی از زمان وقوع انقلاب مردمی و برکناری معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور شاهد درگیری بین گروه های مختلف بوده و با ناامنی، هرج و مرج و بحران های سیاسی و امنیتی رو به رو است در کنار این مسئله گروه های تروریستی القاعده و داعش نیز در این کشور فعال شده اند.

کد N793384

وبگردی