آفتاب

مشعل: آزادی اسرا نزدیک است

مشعل: آزادی اسرا نزدیک است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" ضمن تاکید بر اینکه تنها راه آزادی اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی پایبندی به گزینه مقاومت است، تصریح کرد که بامداد آزادی بسیار نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خالد مشعل در مراسمی که جنبش حماس به مناسبت سالروز شهادت دکتر عبدالعزیز رنتیسی و روز اسیر فلسطین در خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه برگزار کرده بود، از طریق ویدیو کنفرانس سخنرانی و تاکید کرد که هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های دشمن به حبس کشیده شده‌اند و برخی از آنها در نتیجه جنایتهای رژیم اشغالگر به شهادت رسیده و بسیاری هم پس از آزادی مجددا به اسارت درآمده‌اند و تنها راه آزادی آنها از پشت میله‌های زندان، جهاد و مقاومت است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مشعل ثبات و پایداری ساکنان غزه را ستود و اظهار داشت که اندکی دیگر صبر تا آزادسازی سرزمین فلسطین از لوث اشغالگری دشمن و بازپس گیری تمامی حقوق سلب شده لازم است.

وی با اشاره به اینکه غزه مثال مقاومت در برابر دشمن است، تصریح کرد که "وضعیت سخت و رقت بار باریکه غزه دل همه ما را به درد می آورد و غزه به جای اینکه برای مقاومت و جهاد در برابر دشمن پاداش داده شود، هر روز در معرض تجاوزات و محاصره بیشتر، تعطیلی گذرگاه ها و تشدید رنج و محنت‌ها قرار دارد."

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد که جنبش متبوعش به رغم تمامی مشکلات و سختی‌ها، همواره به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و توافق آشتی ملی با جنبش فتح پایبند بوده است. وی سکوت و سهل انگاری محافل رسمی عربی در قبال مساله فلسطین را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

خالد مشعل تاکید کرد: ما از هر فرصتی برای خدمت رسانی به مساله فلسطین و ساکنان غزه و لغو محاصره جائرانه باریکه غزه به بهترین شیوه ممکن استفاده می‌کنیم.

مشعل تصریح کرد که حماس در تلاش برای تقویت روابط خود را تمامی طرف‌ها است و هرگز به دنبال دشمن تراشی برای خود نیست، بلکه هدف آن خدمت رسانی به ملت فلسطین و حل مشکلات و بحرانهای مردم غزه است.

امروز (جمعه) مصادف است با یازدهمین سالروز شهادت دکتر عبدالعزیز رنتیسی، از بنیانگذاران جنبش حماس. یک جنگنده رژیم صهیونیستی در 17 آوریل سال 2004 خودروی رنتیسی و دو تن از همراهانش را بمباران کرد و آن‌ها را به شهادت رساند.

انتهای پیام

کد N793116

وبگردی