آفتاب
در کنفرانس کارتر و دمپسی مطرح شد؛

تاکید دوباره آمریکا بر حمایت از عربستان در یمن

تاکید دوباره آمریکا بر حمایت از عربستان در یمن

وزیر دفاع آمریکا و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور در کنفرانس خبری مشترکی بر حمایت واشنگتن از عربستان و ادامه حملات این کشور علیه القاعده تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، در جریان کنفرانس خبری مشترک اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش این کشور در محل وزارت دفاع آمریکا، کارتر بر کمک‌های آمریکا در حملات هوایی ائتلاف عربی علیه یمن تاکید کرد و گفت: واشنگتن از عربستان در زمینه حمایت از مرزهایش و عملیات نظامی در یمن حمایت می‌کند.

دمپسی نیز در این کنفرانس خبری گفت: ژنرال لوید آستین، فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا روز پنجشنبه در ریاض با دو مقام عربستانی درباره عملیات نظامی در یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

کارتر درباره حضور القاعده در یمن گفت: در صورت استقرار یک دولت مرکزی در یمن مقابله با القاعده آسان خواهد بود.

وی ادامه داد: القاعده در یمن از وضعیت آشوب‌زده کشور استفاده می‌کند و آمریکا به هدف گرفتن پایگاه‌های القاعده ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا درباره ایران نیز گفت: همه گزینه‌ها روی میز است و هنوز توافق هسته‌ای نهایی صورت نگرفته است.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اظهار داشت: با وجود اینکه روسیه قصد دارد سامانه دفاع موشکی اس 300 را به ایران ارائه دهد، گزینه نظامی آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران تغییری نکرده است.

دمپسی ادامه داد: ما از سال‌ها قبل از احتمال فروش این سامانه به ایران مطلع بودیم و این مساله را در همه برنامه‌ها و طرح‌های خود لحاظ کرده‌ایم.

دمپسی درباره عراق نیز گفت: نیروهای عراق در نبرد با داعش در مسیر درستی حرکت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به "نقض حقوق بشر در تکریت" گفت: این موارد حوادث فردی هستند که ابعاد گسترده‌ای ندارند.

وی تاکید کرد: تحقیقات در این زمینه با دولت عراق در حال انجام است.

دمپسی با اشاره به اینکه تمرکز عملیات باید بر روی استان الانبار باشد، گفت: ما برای حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز شرح دادیم که تمرکز عملیات نظامی باید بر روی استان الانبار باشد.

انتهای پیام

کد N792945

وبگردی