آفتاب
تذکر نامه‌ای برای شناخت حداکثری از اسلامِ ناب؛

تمام فکر و ذکر رهبران غرب مبارزه با اسلام است

تمام فکر و ذکر رهبران غرب مبارزه با اسلام است

هدف اصلی گروه‌هایی نظیر داعش، متناسب با فلسفه وجودی آن‌ها، جمهوری اسلامی ایران است هرچند درگیری آن‌ها با ایران در عراق و سوریه اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غرب پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تصور نمی‌کرد مانعی جدی برای جهانی‌شدن فرهنگ الحادی و مادی غرب و به تبع آن، تسلط بر عالم وجود داشته باشد؛ نظام کمونیستی که به‌سرعت رو به افول بود و کمر اسلام سیاسی و انقلابی در الجزایر، مصر، ایران و سایر نقاط کانونی جهان اسلام نیز شکسته شده بود. بنابراین، پیش‌بینی‌ها این بود که دیگر باید دین و به‌طور خاص، اسلام سیاسی را در کتب تاریخ جست‌وجو کرد، اما پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز تولد دوباره دین‌گرایی به‎ویژه اسلام‌گرایی در جهان بود. در طی ۳۶ سال عمر پرثمر انقلاب اسلامی دین‌گرایی در جهان رو به افزایش بوده است، به ‎طوری ‌که امروز مهمترین تهدید برای حیات نظام سلطه‌گر غرب، دین‌گرایی خصوصاً اسلام‌گرایی است. تمام فکر و ذکر رهبران غربی مبارزه آشکار و پنهان با اسلام است.

غربی‌ها تا امروز از هیچ کوششی برای جلوگیری از پیشرفت اسلام آن هم اسلام امام خمینی (ره) دریغ نکرده‌اند. قتل عام و نسل‌کشی مسلمانان در برخی مناطق اروپا، طراحی واقعه سیاه  11 سپتامبر و کشتار جمعی از مردم ایالات متحده و مقصر معرفی کردن مسلمانان، لشکرکشی به خاورمیانه به بهانه مقابله با تروریسم و کشتار مسلمانان بی‌گناه عراق و افغانستان به‌ویژه زنان و کودکان، تشدید اختلاف میان فرق و مذاهب اسلامی و تقویت جریان‌های تندروی تکفیری و بی‌مغز  و از همه مهمتر، تحت فشار قراردادن و عملیات نرم علیه جمهوری اسلامی ایران به‎عنوان مرکز اسلام انقلابی در جهان، از جمله اهم اقدامات غربی‌ها در جهت مقابله با شیوع دین حقیقی و اسلام ناب است.

اسلام انقلابی: تهدید اصلی غرب

چه عاملی موجب شده که عصر حاضر، عصر دین‌گرایی به‎ویژه «عصر اسلام» باشد و رهبر انقلاب در نامه به جوانان غربی حس حقیقت‌جویی را زنده و بیدار بیابند؟ یک عامل، واکنش طبیعی به حرکت‌های ضد دینی و ضد اسلامی غرب در سده‌های اخیر است و عامل دیگر، نیازی است که بشر به‌طور طبیعی به دین دارد. این نیاز از ذات انسان‌ها نشات می‌گیرد و هیچ قدرتی در تاریخ نتوانسته آن را نادیده بگیرد. انسان هر قدر نیز که در رفاه و لذایذ مادی غرق شود و هر میزان که در علم و فناوری جلو رود، باز نمی‌تواند پوچی، بی‌معنایی و نا‌آرامی زندگی بدون دین را منکر شود. در حقیقت، این دین است که زندگی آدمی را تفسیر می‌کند و به آن ارزش می‌بخشد. پس باید گفت، پیشرفت بشر نه تنها نیاز به دین را منتفی نمی‌کند، بلکه به دلیل ظاهر شدن یک‌سری از واقعیت‌ها، نیاز به دین را تشدید می‎نماید. غربی‌ها همراه دین ستیزی، کوشیدند بر نیاز مبرم بشر به دین نیز سرپوش بگذارند و همین امر زمینه یک انفجار دین‌گرایی در عصر حاضر را به‏وجود آورده است.

غرب با اسلام نامعقول و اسیر خرافات و موهومات، با اسلام فردی و غیر اجتماعی (سکولار)، با اسلام مترفین و مرفهین بی‌درد، با اسلام ساکن، بی‌تحرک و تماشاگر، با اسلام ساکت در برابر ظلم، فساد و طغیانگری و به بیان واضح‌تر، با اسلامی که رنگ و بوی تعالیم و سیره پیامبر اعظم و اهل بیت عصمت و طهارت را ندارد، مشکلی ندارد بلکه آن را وسیله‌ای برای تسهیل سیطره بر جهان اسلام و چپاول مسلمانان تلقی می‌کند.

مشکل اساسی غرب یا نظام سلطه، اسلام معقول، سیاسی، پیشرو، طرفدار پابرهنه‌ها، عدالت‌گرا، ظلم‌ستیز و در یک کلام، اسلام ناب محمدی است. امروز عربستان سعودی که نام خادم الحرمین را به ناحق روی خود گذاشته و در قشری‌گرایی نیز پیشتاز است، نه تنها با آمریکایی‌ها مشکلی ندارد بلکه نقش پیشین شاه ملعون در منطقه یعنی ژاندارمی ایالات متحده را نیز بازی می‌کند. پس مساله اصلی غرب، اسلام انقلابی و اسلام امام خمینی(ره) است که جهان را تکان داده است. حتی طالبان، القاعده، داعش و سایر گروه‌های افراطی را نیز آمریکایی‌ها با صرف هزینه‎های گزاف برای مقابله با اسلام ناب و کانون نشر آن یعنی جمهوری اسلامی ایران به‎وجود آوردند. بنابراین هدف اصلی گروه‌هایی نظیر داعش، متناسب با فلسفه وجودی آن‌ها، جمهوری اسلامی ایران است هرچند درگیری آن‌ها با ایران در عراق و سوریه اتفاق بیفتد.

پیام اسلام و انقلاب، یک پیام جهانی است. ما به حکم دین، وظیفه داریم مانع از تداوم ظلم و جنایت علیه بشریت شویم و مقدمه شکلگیری جهان پر از صلح و عدالت را مهیا کنیم. باید تصویر مخدوشی که غربیها از اسلام ساختهاند از بین برود و ثانیاً همه بدانند اسلام حقیقی چیست، مرز آن با اسلام جعلی و دروغین کجاست و اسلام اصیل چه اهداف و برنامههای والایی دارد؟ غرب تا امروز برنامه خود را از رهگذر غفلت، ناآگاهی و کودک نگاه داشتن مردم دنیا حتی مردم کشورهای غربی پیش برده است. بنابراین، انقلاب اسلامی به دنبال غفلتزدایی و بیدار کردن ملل عالم از جمله ملل اروپا و آمریکاست. ما میتوانیم با همین رسانههای فراگیر نظیر شبکه جهانی اینترنت، به خوبی علیه حاکمیت غرب افشاگری کنیم.

هم اکنون، ظلمی که غربیها در کشورهای اروپایی، آمریکایی و علیه مردم خودشان میکنند کمتر از سایر نقاط جهان نیست. حرف اصلی جنبش وال استریت در اروپا و آمریکا چیست؟ میگوید یک درصد از مردم یعنی سرمایهداران گردنکلفت، بر ۹۹ درصد از مردم حکومت میکنند و با پرچم آزادی و دموکراسی، هر غلطی میخواهند انجام میدهند. پس یکی از راههای قطع حیات نظام سلطه، بیدارسازی ملل غربی است. رشد اسلام حقیقی در اروپا و آمریکا، نه تنها به افشا شدن وقایع و بیداری مردم منجر میشود، بلکه مسیر احقاق حقوق مردم را نیز  بهخوبی ترسیم میکند. متاسفانه مجامع دانشگاهی غرب اسلام را از طریق اندیشمندان و متفکرانی میشناسند که از قضا تعریف منصفانه و صحیحی از اسلام ندارند و آن را با آراء خود میسنجند.

در صورتیکه اندیشمندان بسیاری داریم که از قدرت تبیین مستدل اسلام حقیقی برخوردار هستند، اما این متفکرین به دنیا معرفی نمیشوند و در انزوا به سر میبرند. دستگاههای فرهنگی- بین المللی ما چه کسانی را بهعنوان اندیشمند درجه یک انقلاب اسلامی به کنفرانسهای بین المللی میبرند یا آثارشان را ترجمه و توزیع میکنند؟ امثال دکتر «عبدالکریم سروش» در دهه 1360 و امروز برخی از طرفداران او پای ثابت بسیاری از این کنفرانسها هستند. چه چیزی از این تلختر که حتی یک عنوان کتاب قوی به زبانهای رایج دنیا برای معرفی شخصیت، افکار و کارنامه رهبر بزرگوار انقلاب در رایزنیها و سفارتخانههای ما موجود نیست. غربیها نیز در بایکوت یا سانسور شخصیتهای فکری انقلابی کوتاهی نکردهاند.*

*نویسنده: رضا غلامی

منبع: نشریه عصر اندیشه، شماره ۶

کد N792856

وبگردی