آفتاب

مقیمی: فرمانداران برای پیشبرد اهداف دولت نباید به آمار دروغ متوسل شوند

مقیمی: فرمانداران برای پیشبرد اهداف دولت نباید به آمار دروغ متوسل شوند

تسنیم نوشت:

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: به همه فرمانداران اعلام می‌کنیم که برای پیشبرد اهداف دولت نباید به آمار دروغ متوسل شوند.

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور امروز در همایش عمومی فرمانداران و مدیران سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه دولت یازدهم دنبال افراط نیست، گفت: به همه فرمانداران اعلام می‌کنیم که برای پیشبرد اهداف دولت نباید به آمار دروغ متوسل شوند.

وی افزود: باید فعالیت‌های دولت به درستی بیان شود و از اغراق جلوگیری کنیم و بیشتر از آن کاری که انجام دادیم، چیزی بیشتر نگوییم تا مردم به ما اعتماد کنند و وقتی حرفی می‌زنیم به ما اعتماد داشته باشند و آن را قبول کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این مطلب که مردم از مسئولین امنیت می‌خواهند و تامین امنیت در استان‌ها برعهده فرمانداران به عنوان رئیس شورای تامین است، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که مدیران بر اساس سیاست‌های دولت انتخاب شوند. به هر حال یک گروهی هستند که از دولت قبل مانده‌اند و امروز بدانند که باید با سیاست‌های دولت تدبیر و امید کار کنند و اگر ما تشخیص دهیم که افرادی که قبلا مسئولیت داشتند و امروز می‌توانند با سیاست‌های دولت کار کنند، منعی برای آنها وجود ندارد و این شرط لازم است اما شرط کافی این است که خود را در چارچوب‌های این سیاست‌ها آماده کنند.

وی اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای کار کنیم که در پایان دولت بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم. ما که پذیرفتیم که با دولت کار کنیم و دولت هم ما را پذیرفته است بنابراین باید برنامه‌های خود را با این دولت تطبیق دهیم. این دولت اهل افراط نیست و خط و مشی اعتدالی و تدبیر و امید دارد. این دولت می‌خواهد امنیت را در بین مردم افزایش دهد با خرد جمعی و مشورت با کارشناسان خبره کار را انجام دهد. آمده‌ایم کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و برنامه‌هایمان را اجرا کنیم.

مقیمی گفت: باید امکانات کشور را برای کار درست بالفعل کنیم ما سند چشم‌انداز داریم و برای کم کردن فاصله و رسیدن به اهداف پیش رو باید بر اساس این سند که یک سند بالادستی است کارهایمان را پیش ببریم. به گونه‌ای نباشد که بگوییم دیروزی‌ها 4 ساعت کار می‌کردند اما ما امروز چهار و نیم ساعت کار می‌کنیم این شرط لازم برای پیشبرد اهداف نیست باید سند چشم‌انداز را ببینیم که چه اهدافی از ما می‌خواهد چقدر عقب هستیم و چگونه باید این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر فعال شدن کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و توجه به حقوق شهروندی خطاب به فرمانداران گفت: بگذارید موافقین و مخالفین نظر بدهند. باید خود را با سیاست‌های دولت تطبیق دهیم. فرصت زیادی نداریم. باید خود را با برنامه‌های اعتدالی هماهنگ کنید منتظر نباشید که کس دیگری بیاید و احزاب را فعال کند یا فرد دیگری بیاید اشتغال را حل کند. شما فرمانداران، رئیس شورای آموزش و پرورش، رئیس شورای عالی اشتغال و رئیس شورای تامین استان هستید و مسئولیت سنگینی بر دوش شماست.

معاون سیاسی وزیر کشور بر همین اساس خاطر نشان کرد: باید به جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اید آگاه باشید. این جایگاه را نمی‌توانید به صورت مشارکتی حل کنید؛ بخشداران نیز مهمترین مسئولیت را در جمهوری اسلامی ایران دارند و این فرد باید کسی باشد که بتواند با مجموعه بخشداران کشور رفاه زندگی 60 درصد مردم را فراهم کنند.

مقیمی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران استانی باید رفتارهای خود را متناسب با رفتارهای مورد پسند نظام تطبیق دهند خطاب به آنان گفت: هر آنچه را که برای دیگران نمی‌پسندید برای خود نیز نپسندید. اگر معتقد بودید که در گذشته رفتارهای ناپسندی با شما شده است اکنون شما نیز این رفتار ناپسند را با آنان انجام ندهید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: هفتم اسفندماه انتخابات مجلس و خبرگان را داریم. از همین الان مجاز نیستیم که از امکانات دولتی و عمومی له یا علیه کسی استفاده کنیم. هیچ امکاناتی که با پول دولت تهیه شده نباید در اختیار فردی قرار بگیرد و اگر مشاهده کردید که چنین شده سریعا آن را به وزارت کشور گزارش دهید. اجازه ندهید که از تریبون عمومی علیه یا له کسی استفاده شود.

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: مراقب باشیم که شبهه همراهی با کاندیدای خاصی بر شما فرمانداران وارد نشود به گونه‌ای رفتار کنید که مردم از دور احساس کنند که دولت در انتخابات کاملا بی‌طرف است که اگر کاملا بی‌طرف باشیم مردم حضور بیشتری خواهند داشت که در این صورت آن فردی که مستحق پیروزی باشد به مراد خود نیز خواهد رسید. هر کس طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌تواند خود را در عرصه انتخابات وارد کند و وظیفه ما این است که شرایط را برای رای‌گیری سالم مردم فراهم کنیم.

مقیمی تصریح کرد: فرمانداران باید خود را از بحث‌های حاشیه‌ای به دور نگه دارند. مراقب باشید که کسی شما (فرمانداران) را به حاشیه نبرد. جایگاهتان بسیار حساس است و مردم به عملکرد شما چشم دوخته‌اند.

وی در بخش پایانی سخنانش از پرداخت بدهی سال 92 وزارت کشور به فرمانداری‌ها تا آخر این ماه خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم که فعالیت‌های غیرقانونی از بین برود. تبلیغات تنها در همان دوره قانونی خود مجاز است. خرید و فروش رای حتی یک رای خلاف و غیرقانونی است و اگر در جریان این اتفاق زشت قرار گرفتید شناسایی و آنان را به محاکم معرفی کنید. هم فردی که این کار را انجام داده است و هم واسطان خرید و فروش که این کار از بدترین اعمال در جمهوری اسلامی ایران است.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد: البته بر این نکته مهم نیز فرمانداران باید توجه کنند که نمایندگان دوره نهم مجلس تا ساعت 12 شب 6 خرداد 95 نماینده هستند که اگر رای بیاورند به مجلس می‌روند و اگر رای نیاورند به مجلس نمی‌روند. لذا تا آن زمان آنان می‌توانند در حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی کنند و به فعالیت خود بپردازند و در این زمینه نیز باید مدیران استانی هماهنگی و تعامل داشته باشند.

45503

کد N792594

وبگردی