آفتاب

روایت واشنگتن پست از نقش مجلس ایران در مذاکرات هسته‎‌ای

روایت واشنگتن پست از نقش مجلس ایران در مذاکرات هسته‎‌ای

یک رسانه آمریکایی نقش مجلس ایران را در مذاکرات هسته ای کمرنگ نشان داده و مدعی شد که تندروهای ایران نمی توانند کاری از پیش ببرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنان دیروز «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و تاکید بر اینکه ایران با کشورهای ۱+۵ مذاکره می کند و  نه کنگره آمریکا، روزنامه واشنگتن پست را بر آن داشت تا با انتشار مطلبی به نقش مجلس ایران در روند مذاکرات هسته ای بپردازد.

این روزنامه ادعا می کند که رئیس جمهور ایران از کنگره آمریکا انتقاد کرد اما نگفت که قرار است چگونه از پس رویارویی با نمایندگان سرسخت مجلس ایران برآید.

واشنگتن پست در ادامه مطلب خود به فکت شیتی اشاره کرد که ساعاتی پس از ایراد سخنرانی حسن روحانی از سوی رئیس کمیته هسته ای مجلس ایران ارائه شد.

این روزنامه می نویسد: فکت شیت ارائه شده از سوی مجلس ایران بیشتر  به فهرست علاقمندیها شباهت داشت و در آن به تکرار ادعاهای سابق نمایندگان پرداخته شده است.

واشنگتن پست در ادامه مدعی شد: از قرار فقط اوباما نیست که باید برای اخذ تایید توافق هسته ای با نمایندگان شکاک دست و پنجه نرم کند.

با این حال، این روزنامه آمریکایی نقش مجلس ایران را در روند مذاکرات هسته ای منفعلانه تر از نقش کنگره آمریکا توصیف کرده و ادعا می کند که در ایران تصمیم گیری بر سر مسائل کلیدی نظیر امنیت ملی، روابط خارجی و توافق هسته ای در حیطه قدرت رهبر عالی انقلاب است.

البته به ادعای واشنگتن پست، نمایندگان ایران آنقدرها هم منفعل نیستند و درگیری های ایدئولوژیکی را با همان شور و حرارتی در صحن مجلس پیش می برند که همتایان آمریکایی شان در کنگره آمریکا.

در نهایت، این روزنامه مدعی شده است که نتایج به دست آمده در مذاکرات هسته ای بدون حمایت های «آیت الله علی خامنه ای» رهبر عالی ایران امکان پذیر نبوده است و تندروهای ایران نمی توانند کاری از پیش ببرند.

کد N792569

وبگردی