آفتاب
رییسی:

امروز بیش از همه مواقع، نیازمندیم گفتمان ولایت در جامعه قالب باشد

امروز بیش از همه مواقع، نیازمندیم گفتمان ولایت در جامعه قالب باشد

دادستان کل کشور با تاکید بر این که نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توحید ، عقلانیت و اخلاق و عدالت اجتماعی است گفت: در ده سال اول انقلاب دشمن تلاش می‌کرد نظام تاسیس نشود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست زنان اصولگرا گفت: دشمن در دهه دوم انقلاب تلاش کرد نظام تثبیت نشود و ضربه‌های زیادی برای ناکارآمدی نظام زد، در دهه سوم نیز تلاش کرد پیام انقلاب توسعه پیدا نکند و به دیگر ملل مسلمان کشیده نشود، اما ملل مسلمان بیدار شدند و می‌خواهند مسلمان زندگی کنند، امروز به برکت انقلاب اسلامی بیداری مسلمانان اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: در گفتمان انقلاب اسلامی که می‌خواهند بر اصول پافشاری کنند زندگی بر اساس قانون خداست و بر اساس پیوند بین معنویت و سیاست است و اقتصاد مقاومتی به جای اقتصاد وابسته است، استقلال فرهنگی به جای استحاله فرهنگی است، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و مقاومت در راه هدف به جای ایستادگی است و در این گفتمان هم دنیای انسان و هم آخرت او دیده می‌شود.

رئیسی افزود: آنچه دراین گفتمان از مدنیت وجود دارد مبتنی بر ارزش‌های دینی است، امروز مدنیت در جوامع وجود دارد اما جاهلیت مدرن است. امروز جامعه اسلامی ما در مقابل یک جاهلیت مدرن قرار دارد.

او در ادامه با تاکید بر اصولی مثل ولایت فقیه، دشمن شناسی، کینه نسبت به استکبار در نظر گرفتن رای مردم به عنوان یک امر واقعی ، گفت که امروز این موارد را در سیره‌ی مقام معظم رهبری می‌بینیم. تاکید بر گفتمان ولایت به عنوان گفتمان قالب و نجات بخش است.

دادستان کل کشور به مساله تحریم‌ها و مذاکرات نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان به دنبال این هستند که با تحریم برای کشور مشکل ایجاد کنند و به غلط تصورشان بر این است که تحریم‌ها می‌تواند موثر باشد و آنچه ما را پای میز مذاکره کشانده همین تحریم‌هاست و از سخنانشان بر می‌آید که به سهولت آمادگی برای رفع تحریم‌ها ندارند، البته باید گفت‌وگو کرد و پای میز مذاکره نشست، اما دل بستن به این که ضعف تحریم‌ها بتواند گره از مشکلات کشور باز کند خوشبینانه و نادرست است.

رئیسی تاکید کرد: چیزی که می‌تواند گره از مشکلات کشور باز کند، اقتصادمقاومتی است. ما باید توانمند شویم و دشمن را با توان خود وادار به عقب نشینی کنیم، امروز بیش از همه مواقع نیازمند گفتمان ولایت در تمام سطوح و لایه‌ها هستیم و نجات کشور در حوزه‌های اقتصادی با همین نگاه و گفتمان محقق می‌شود.

این عضو مجلس خبرگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان ویژگی‌های امت اسلامی گفت: امت دارای چند عنصر است . یک عنصر آن حرکت ، عنصر دیگر آن قصد ومقصد و هدفداری است . یعنی رها نیست و پویاست. امت هیچ زمانی درجا نمی‌زند و هدفدار و مقصد دار است، سومین عنصر امت نیز امام و مقتدای امت است.

او ادامه داد: مقتدای امت از همه داشته‌های امت در جهت رساندن امت به نقطه رفیع مسیربهره می‌برد، امت اسلامی نیز دارای دو شاخصه عمده است. اول این که در راس آن حاکمیتی است که به امضای شارع مقدس رسیده است. دومین شاخصه این است که تمام لایحه‌ها و روابط بر اساس دین و آموزه‌های دینی تنظیم گردیده، در چنین جامعه‌ای ممکن است اهداف و گروههای مختلفی وجود داشته باشد اما سمت و سوی همه باید اصل نظام باشد، به عبارت دیگر تحزب وتشکل باید در راستای اصل حرکت نظام باشد.

رئیسی به ولادت حضرت فاطمه (س) و نقش ایشان در حفظ امامت و ولایت نیز اشاره کرد و افزود: آنچه در جامعه‌ی دینی ثابت است گفتمان امامت و ولایت است، در تاریخ حیات امامان یک گفتمان وجود دارد، نقش حضرت فاطمه (س) نیز بعد از رحلت پیامبر (ص) این بود که نگذاشت امامت و ولایت حذف شود.

انتهای پیام

کد N792481

وبگردی