آفتاب
سفیر ریاض در واشنگتن:

ایران هیچ نقشی در روند سیاسی یمن نخواهد داشت

ایران هیچ نقشی در روند سیاسی یمن نخواهد داشت

سفیر عربستان سعودی در آمریکا با اعلام اینکه ایران هیچ نقشی در روند سیاسی یمن نخواهد داشت مدعی شد که دخالت ریاض در یمن تنها برای برقراری امنیت در این کشور صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، «عادل الجبیر» سفیر عربستان سعودی در واشنگتن گفت: روند سیاسی در یمن مبتنی بر ابتکار عمل کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حل بحران یمن خواهد بود و هر گونه تلاشی از سوی حوثی ها برای دستیابی به سلاح برخلاف قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره یمن خواهد بود.

وی که کشورش در اقدامی مداخله جویانه به یمن تجاوز کرده است در راستای سرپوش گذاشتن بر اقدامات عربستان سعودی در صنعاء گفت: ایران هیچ نقشی در روند سیاسی یمن نخواهد داشت.

عادل الجبیر همچنین مدعی شد که حملات عربستان به یمن تحت عنوان «طوفان کوبنده» تنها مواضع حوثی ها را در این کشور هدف قرار داده است و غیر نظامیان را مورد حمله قرار نداده است. وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما به دنبال راهکارهای سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران یمن هستیم و کمک رسانی به آسیب دیدگان و خسارت دیدگان اولویت ما است.

سفیر عربستان سعودی در امریکا این ادعا را مطرح کرد که ریاض هرگز به کشورهای دیگر طمع ندارد و دخالت عربستان در یمن تنها در راستای برقراری امنیت و ثبات در این کشور صورت می گیرد.

کد N792370

وبگردی