آفتاب
کارخانه با مهر تشریح کرد:

مهمترین اهرم مجلس برای تاثیر گذاری در روند مذاکرات

مهمترین اهرم مجلس برای تاثیر گذاری در روند مذاکرات

رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی طرح الزام دولت به حفظ دستاورد های هسته ای را اهرم مجلس برای تاثیر گذاری بر مذاکرات خواند و گفت: زمان ارائه و ترکیب مواد این طرح بستگی به روند مذاکرات دارد.

ابراهیم کارخانه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تلاش های اخیر سنای آمریکا برای تصویب طرحی در مورد توافق با ایران گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح در کنگره باید توافق هسته ای به تصویب سنای آمریکا برسد، به عبارت دیگر باید نظر کنگره در مورد هر توافقی با ایران تامین شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین اهرم های لغو تحریم ها در دست کنگره آمریکا است. به همین دلیل دولت آمریکا برای لغو تحریم ها دچار مشکلات جدی است لذا در صورتی که بتواند با کنگره به نتیجه واحد برای توافق با ایران برسد این تفاهم، توافق نهایی را قابل اجرا خواهد کرد.

رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای نظارت بر توافق نهایی ایران و غرب یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای را به تصویب رساند و هم اکنون جزئیات این طرح در کمیسیون های انرژی و امنیت ملی در حال بررسی است.

وی این طرح را پاسخی به تهدیدات کنگره آمریکا مبنی بر تشدید تحریم ها علیه ایران خواند و گفت: طرح نهایی برای ارائه به صحن علنی مجلس با توجه به مقتضیات روز مذاکرات ایران و غرب تنظیم خواهد شد و زمان ارائه آن به صحن نیز به مقتضیات مذاکرات ایران و غرب بستگی دارد.

کارخانه اظهار داشت: کمیسیون های مربوطه هر موضوعی را که لازم بدانند در طرح نهایی برای استیفای حقوق ملت ایران خواهند گنجاند.

وی لغو یکجای تحریم ها بلافاصله پس از توافق هسته ای و حفظ دستاورد های هسته ای را از مواد مهم این طرح خواند و گفت: این طرح در واقع اهرم مجلس برای تاثیر در مذاکرات و دفاع از منافع ملت ایران است که وکلای ملت هر زمان لازم بدانند از این حربه استفاده خواهد کرد.

کد N792367

وبگردی