آفتاب
ظریف در دیدار با وزیر خارجه پرتغال:

ایران همواره در مسیر فناوری صلح آمیز هسته ای حرکت کرده است

ایران همواره در مسیر فناوری صلح آمیز هسته ای حرکت کرده است

وزیر امور خارجه کشور مان در دیدار با وزیر خارجه پرتغال ضمن بررسی مذاکرات هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای حرکت کرده و هیچگاه انحرافی نداشته است.

به گزارش خبرنگار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات ارشد پرتغال در لیسبون با «روي دي ماشه ته» وزیرامور خارجه پرتغال دیدار کرد و طرفین در خصوص مناسبات دوجانبه و اخرین تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از آمادگی جمهوری اسلامی ایران براى همكارى با پرتغال در حوزه هاى مختلف شامل  انرژى، گردشگرى، همكاريهاى دانشگاهى، علمى و فرهنگى خبر داد و افزود : همکاری‌های بین تهران و لیسبون نباید تنها در حوزه روابط دو جانبه محدود شود، بلکه همکاری های دو کشور در زمینه مسائل چند جانبه و بین المللی از جمله  مبارزه با افراط گرايى و تروريسم نیز می تواند توسعه و گسترش یابد.

 محمد جواد ظریف همچنین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای را تبيين کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای حرکت کرده و هیچگاه انحرافی نداشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات منطقه اى بويژه در يمن، سوريه و عراق، بر ضرورت اصلاح رويكرد برخى از كشورهاى غربى در برخورد با تحولات منطقه غرب آسياتاکید ورزید.

 «روي دي ماشه ته» وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این دیدار شرايط كنونى را فرصتی استثنايى براى گشودن صفحه جديدى در روابط دوجانبه و همكاري‌هاى چندجانبه بين دو كشور برشمرد و افزود: ظرفيتهاى گسترده و متنوعى براى ارتقاء مناسبات وجود دارد كه بايد از آن بهره گرفت.

وزیر امور خارجه پرتغال با برشمردن زمينه هاي همکاری دو کشور، حمل و نقل و برقرارى پرواز مستقيم ميان تهران و ليسبون را از جمله حوزه هاى مناسب براى همكارى مشترك برشمرد.

«روي دي ماشه ته» بر افزایش مشورتهاى سياسى بین دو کشور تاکید کرد و خواستار حمایت از كانديداهاى یکديگر در سازمانها و نهادهاى بين المللی شد.

وزیر امور خارجه پرتغال  همچنین خواستار افزايش گفتگوها ميان ايران و اروپا درباره تحولات سوريه ، عراق و پديده تروريسم كه يك نگرانى منطقه اى و جهانى است گردید.

وی تاکید کرد:گروه تروريستى داعش هيچ ارتباطى با اسلام ندارد.

کد N792358

وبگردی