آفتاب
«فرانک والتر اشتاین مایر»:

کری به موافقت کنگره آمریکا با توافق هسته ای با ایران خوشبین است

کری به موافقت کنگره آمریکا با توافق هسته ای با ایران خوشبین است

وزیر امور خارجه آلمان و همتایان اروپایی و آمریکایی وی در جریان نشست G7 ابراز امیدواری کردند که کنگره آمریکا نسبت به توافق هسته ای با ایران نظر مساعدی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان به نقل از جان کری همتای آمریکایی اش گفت: جان کری در نشست G7 (هفت کشور صنعتی جهان) اظهار امیدواری کرده است که توافق هسته ای ایران مورد توافق کنگره آمریکا قرار بگیرد.

پیشتر در آغاز نشست، جان کری به خبرنگاران گفته بود که وی از توانایی اوباما در قانع کردن کنگره برای موافقت با توافق هسته ای با ایران اطمینان خاطر دارد.

اشتاین مایر در ادامه سخنان خود گفت: دیدگاه غالب آن است که با دستیابی به چارچوب کلی توافق، راه برای به نتیجه رساندن آن در کنگره نیز باز می شود.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با ابراز خوشبینی از آینده توافق هسته ای با ایران گفت: در هفته های آتی تلاش ما بر  تنظیم جزئیات توافق نهایی با ایران متمرکز می شود. ما سعی می کنیم شرایط سیاسی و مطلوبی را فراهم کنیم تا همه کشورهای دخیل در مذاکره به اجماع با توافق نهایی موافقت کنند.

وی در ادامه گفت: اطمینان دارم ایالات متحده آمریکا درک می کند که تفاهم به دست آمده در جهت تامین امنیت خاورمیانه و جهان است.

کد N792310

وبگردی