آفتاب

دیدار افخم با جمعی از میهمانان شرکت کننده در همایش اتحادیه زنان مسلمان

دیدار افخم با جمعی از میهمانان شرکت کننده در همایش اتحادیه زنان مسلمان

سخنگو و رییس مرکزدیپاماسی وزارت امورخارجه با جمعی از میهمانان شرکت کننده در همایش اتحادیه زنان مسلمان دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مرضیه افخم در این نشست که در فضایی صمیمانه برگزار شد، با اشاره به مسایل مشترک جهان اسلام بر اهمیت ونقش زنان در کمک به حل مشکلات جوامع اسلامی تاکید کرد.

میهمانان این نشست نیز هرکدام بطور جداگانه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درخصوص استفاده از الگوهای رفتاری اسلام برای تعالی جوامع بشری پرداختند.

شرکت کنندگان این دیداربا اشاره به نقش زن مسلمان در پرورش و هدایت فرزندان شایسته ، فضایل زندگی بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) را الگویی مناسب برای نجات جامعه مدرن از آفات زمانه و امروزی توصیف کردند.

میهمانانی از کشورهای یونان- ترکیه- سنگال- لبنان و عمان در این نشست حضور داشتند.

پیش از این نشست نیز رییس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه با خانم سیدبه وزیر مشاور ریاست جمهوری سنگال در امور خانواده و حقوق بشر ملاقات کرد.

افخم دراین دیدار بااشاره به روابط خوب و روبرشد دو کشور به ارایه توضیحاتی درمورد وضعیت زنان در ایران پرداخت که مورد توجه وزیر سنگالی قرار گرفت.

وزیر مشاور سنگال نیز ضمن تشکر از میهمان نوازی دولت و ملت ایران ضمن ابراز شگفتی و خرسندی از وضعیت خوب زنان و پیشرفت‌های علمی آنان در کشور، بعنوان اولین زن سنگالی که در رقابت‌های ریاست جمهوری شرکت داشته، بر نقش موثر زنان در پیشبرد فعالیتهای سیاسی اجتماعی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N792215

وبگردی