آفتاب

رد درخواست خروج عبدالله صالح از یمن توسط ائتلاف عربی

رد درخواست خروج عبدالله صالح از یمن توسط ائتلاف عربی

شبکه خبری العربیه مدعی شد علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین یمن خواستار خروج امن از این کشور بحران زده شده اما ائتلاف تحت رهبری ریاض این درخواست را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه العربیه به نقل از منابع ناشناس مدعی شده است که علی عبدالله صالح با اعزام فرستادگانی به پایتخت تعدادی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بدنبال آن بوده است تا زمینه خروج امن خود و خانواده اش از یمن را ایجاد کند اما این درخواست رد شده است.

العربیه افزود علی عبدالله صالح همچنین هرگونه ارتباط خود با انصار الله و حوثی های یمن را رد کرده است. پیش از این گزارش هایی منتشر شده بود که ابوبکر القریبی وزیر امور خارجه اسبق یمن به پایتخت تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده تا چهره عبدالله صالح را بهبود بخشد با این حال منبع ناشناس العربیه گفته است که ماموریت وی "غیرممکن" است.

بنا بر اعلام این شبکه وابسته به عربستان، پذیرش ماموریت درخواست خروج امن از یمن برای علی عبدالله صالح از سوی القریبی خطری برای اعتبار و وجهه وی است.

طی هفته های گذشته و پس از سقوط دولت عبدربه منصور هادی، عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از کشوهای عربی و با حمایت آمریکا حملاتی هوایی را علیه نیروهای مردمی یمن آغاز کرده است که در جریان آن شمار زیادی از شهروندان یمنی کشته شده اند. 

کد N792139

وبگردی