آفتاب

روحانی: دولت مصمم به رفع موانع سرمایه‌گذاری است/ کار مجموعه مذاکره‌کنندگان ایرانی غرورآفرین است

روحانی: دولت مصمم به رفع موانع سرمایه‌گذاری است/ کار مجموعه مذاکره‌کنندگان ایرانی غرورآفرین است

رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان گفت: دولت مصمم است مشکلات سرمایه گذاری در کشور را با حذف مقررات زائد و تضمین سرمایه رفع کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در این جلسه افزود: مذاکرات ایران با کشورهای 1 + 5 ، یک گام بزرگ در سیاست خارجی کشور بود و در این روند، در بسیاری از موارد مهم با کشورهای بزرگ به تفاهم رسیدیم.

وی اظهار کرد: ما از کار مجموعه مذاکره کنندگان ایرانی راضی هستیم و این، کاری غرورآفرین برای یک کشور درحال توسعه بود که توانست در برابر شش قدرت بزرگ جهانی، به نتیجه برسد و در عین حال به همه پیچیدگی ها توجه داشته باشد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: عده ای در منطقه گمان می کنند این مذاکرات به نفع آنان نیست در حالی که اشتباه می کنند و نمی دانند که این مذاکرات، به نفع همه است .

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: فضایی که با مذاکرات ایجاد شده، به نفع ملت ایران است و کسی از این مذاکرات ضرر نمی کند و با این مذاکرات، فضای مناسبی برای کسب و کار و تعامل ایجاد می شود.

حفظ حقوق مردم و مسیر توسعه

وی یادآور شد: در این مذاکرات و توافق، فقط حفظ حقوق هسته ای ملت ایران مطرح نیست بلکه مسیر برای توسعه کشور آماده می شود .

رییس جمهوری ادامه داد: اگر در صنعت هسته ای، هیچ کشوری هم با ما همکاری نداشته باشد؛ خودمان در این زمینه پیشرفت خواهیم کرد ولی اگر با کشورهای دیگر همکاری و تعامل ایجاد شود، یک راکتور پیشرفته تری تحویل ملت ایران خواهیم داد .

رییس جمهوری تصریح کرد: با فضایی که بوجود آمده؛ برخی از کشورهای اروپایی اعلام آمادگی کرده اند که دستگاه های راکتور هسته ای را به ما بفروشند.

وی ایران را کشوری بکر از نظر برخورداری از منابع عظیم دانست و متذکر شد: با این همه استعداد و ویژگی ها و فضیلت های انسانی که در ملت ایران دیده می شود؛ این ملت به قله های پیروزی خواهد رسید.

به گفته حجت الاسلام روحانی؛ شرایط کشور نسبت به یک سال قبل تغییر کرده و زمینه های بهتری برای سرمایه گذاری فراهم شده و این، موضوعی است که کارآفرینان آن را می دانند و این یک فرصت مناسبی است.

رییس دولت یازدهم افزود: در دنیای امروز، جذب سرمایه به امنیت کامل نیاز دارد و دولت تدبیر و امید می خواهد با کنترل تورم و جلوگیری از رشد منفی، شرایط را برای سرمایه گذاری فزون تر فراهم کند .

وی وضعیت برای سال جاری را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد:در سال 94 کشور به بالاترین رشد خود خواهد رسید و کارآفرینان باید بدانند که تورم افزایش نمی یابد و دولت مصصم است بطور منظم، این موضوع را کنترل کند و با حذف مقررات زائد، راه را برای سرمایه گذاری را تسهیل نماید.

دکتر روحانی افزود: بانک ها باید همکاری بیشتری داشته باشند و شورای پول و اعتبار و ستاد اقتصادی دولت، این موضوع را دنبال می کند.

وی بیان داشت: دولت در کاهش سود تسهیلات صندوق توسعه ملی پییشگام شده و سودبانکی را به 14 تا 16 درصد کاهش داده و بانک ها نیز باید دراین کار با عمل خود، به دولت کمک کنند.

رییس دولت یازدهم اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه، راهی جز ایجاد رونق اقتصادی وجود ندارد و کار و اشتغال باید توسط کارآفرینان بوجود آید.

اعتبارات عمرانی

حجت الاسلام روحانی اعتبارات عمرانی کشور را 32هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات بسیار کم است و با این شیوه نمی شود برای کشور تصمیمات جدی گرفت و دولت باید در این مسیر گام بردارد و طرح های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی یادآور شد: استان گیلان به شش هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه گذاری نیاز دارد که بانک ها حدود سه هزار میلیارد تومان آن را قبول کرده اند.

رییس جمهوری بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش زیست محیطی و فاضلاب به دلیل داشتن مشکلات زیست محیطی در استان گیلان تاکید و اظهار کرد: اگر در جایی برای سرمایه گذاری تردید وجود داشته باشد، دولت آن را تضمین می کند و دولت کارهای اقتصادی را قدم به قدم به بخش خصوصی واگذار می نماید.

سرمایه گذاری خارجی

وی رویکرد دولت را جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور ذکر کرد و گفت: در این جلسه، 64نفر از ایرانیان خارج از کشور و تعدادی از استان گیلان نیز حضور دارند.

وی سال پر خیر و برکتی برای گیلان آرزو کرد و با اشاره به سفر هیات دولت به این استان در آغاز فصل بهار یادآور شد: با توجه به همسایگان شمالی و موقعیت خوبی که این استان از لحاظ روابط اقتصادی و فرهنگی دارد؛ می تواند به رونق اقتصادی دست پیدا کند.

 

23503

کد N792133

وبگردی