آفتاب
وزیر اطلاعات:

رقابت‌های سیاسی باید در یک فضای سیاسی و مثبت انجام شود

رقابت‌های سیاسی باید در یک فضای سیاسی و مثبت انجام شود

وزیر اطلاعات گفت: با رعایت احکام شرع، چارچوب قانون و حفظ کرامت انسانی، رقابت‌های سیاسی ارزشمند خواهد شد.

وزیر اطلاعات گفت: با رعایت احکام شرع، چارچوب قانون و حفظ کرامت انسانی، رقابت‌های سیاسی ارزشمند خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در پی سفر استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان شفت با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری افزود: باید تمام اندیشه‌ها و توانایی‌ها را در مسیری قرار داد که رقابت‌های سیاسی در یک فضای سیاسی و مثبت انجام شود و کسانی که می‌خواهند در این مسیر حرکت کنند، باید توانمندی‌های خود را بیان و از تخریب دیگران بپرهیزند.

وی افزود: مسیر پیشرفت در چارچوب اخلاق است و باید ادب، اخلاق و همدلی در مسیر خدمتگزاری، رونق بخشی و در جهت نیکی، خدمت به مردم شهید داده، هم‌افزایی و اخلاق‌مداری برداشته شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: عزت ملت مسلمان ایران در گرو همدلی و همزبانی است.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که «مکتب متجلی اسلام، اختلاف را نهی کرده است»، افزود: بنا به فرموده امام علی(ع) خداوند به هیچ ملتی بر اساس اختلاف و تفرقه ، عزت نداده است.

وی با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان فرموده‌اند که وارد درگیری نشوید؛ چراکه ملت‌های قبلی که اختلاف داشتند، هلاک شده‌اند.

وی ادامه داد: نقد و انتقاد در فرهنگ اسلامی، بسیار ارزشمند است، آن‌جایی که امام صادق (ع) فرموده‌اند؛ «محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب‌های مرا به من هدیه کند» و انتقاد آن است که مورد نقد همراه با احترام، ادب و حرمت‌گذاری به شخصیت‌ها باشد.

وزیر اطلاعات در ادامه برقراری امنیت را یک نوع عبادت خواند و گفت: اولین ایجاد کننده امنیت، ذات مقدس احدیت است و ره‌آورد حکومت امام زمان(عج) اجرایی شدن حکومت دینی و امنیت است.

وی تصریح کرد: باید روز به روز تلاش کنیم در جامعه برادری و وحدت باشد که مایه افزایش امنیت، رونق اقتصادی و عزتمندی ایران اسلامی خواهد شد.

وی افزود: دولت یازدهم در پی وحدت ملی است و راهبرد دولت این است که همه فرزندان این آب و خاک در همین نظام و زیر پرچم ولایت و رهبری، فعالیت سیاسی را در سالی که در آن انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، انجام دهند.

وزیر اطلاعات در پایان به تلاش موثر دولت تدبیر و امید برای ایجاد و وحدت ، همدلی و برادری بین مردم و جریان‌های سیاسی اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با تعیین شعار امسال و در فضای کنونی ایجادشده توسط دولت در زمینه مودت، برادری و همدلی، مهر تاییدی بر اقدامات همدلانه و امیدوارانه دولت یازدهم زدند.

انتهای پیام

کد N792099

وبگردی