آفتاب

ملاله یوسف‌زی تلاش بیشتر دولت‌ها برای آزاد کردن دختران ربوده شده در نیجریه را خواستار شد

ملاله یوسف‌زی تلاش بیشتر دولت‌ها برای آزاد کردن دختران ربوده شده در نیجریه را خواستار شد

ملاله یوسف‌زی،‌ دختر نوجوان فعال پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل، از رهبران نیجریه و جهان به سبب کوتاهی در یافتن و آزاد کردن بیش از 200 دختر دانش آموز نیجریه‌ای که یک سال پیش به دست شبه‌نظامیان بوکو حرام ربوده شدند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوان فعال پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل، روز سه‌شنبه در نامه سرگشاده‌ای به دختران قربانی این آدم‌ربایی بوکوحرام، از جامعه جهانی به دلیل کوتاهی در آزاد کردن 219 دختر دانش‌آموزی که همچنان در نیجریه مفقود هستند انتقاد کرد.

وی در این نامه که به مناسبت نخستین سالگرد ربوده شدن این دختران نوشته شده، تصریح کرد: از نظر من رهبران نیجریه و جامعه بین‌الملل تلاش کافی به منظور کمک به شما(دختران ربوده شده) انجام نداده‌اند.

وی در ادامه نامه خود نوشت: آنها باید تلاش‌های بیشتری برای کمک به آزادی شما انجام دهند. من یکی از بسیار افرادی هستم که آنها را تحت فشار قرار می‌دهم تا از آزاد شدن شما خواهران شجاع من، اطمینان حاصل کنند.

این نامه ملاله که تحت عنوان"پیغام همبستگی، عشق و امید" نوشته شده ، همزمان با برگزاری اقدامات دیگر به مناسبت نخستین سالگرد ربوده شدن دختران دانش‌آموز نیجریه‌ای شامل راهپیمایی و مراسم دعا و روشن کردن شمع انتشار می‌یابد.

انتهای پیام

کد N792080

وبگردی