آفتاب

رئیس‌جمهور کره جنوبی : با فساد مدارا نخواهم کرد

رئیس‌جمهور کره جنوبی : با فساد مدارا نخواهم کرد

رئیس جمهور کره جنوبی به دنبال مطرح شدن رسوایی فساد علیه نخست وزیر دولتش، تاکید کرد که فساد را از جانب هر کسی که باشد،‌ تحمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که اخیرا نخست وزیر دولت کره جنوبی متهم شده که پول‌های انتخاباتی غیرقانونی از تاجری که چند روز پیش جسد وی پیدا شد، دریافت کرده است. وی هم اکنون برای استعفا دادن از سمتش تحت فشار قرار دارد.

این رسوایی جایگاه سیاسی پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی را در سومین سال دوران پنج ساله ریاست جمهوری‌اش تضعیف کرده و می‌تواند به حزب وی که سال آینده میلادی آزمون انتخابات پارلمانی را پیش رو دارد آسیب بزند.

امروز (چهارشنبه) لی هان-کو، نخست وزیر کره جنوبی در پارلمان این کشور برای دومین روز متوالی در ارتباط با اینکه آیا در سال 2013 از سوی سونگ وان-جونگ، تاجر سرشناس کره‌ای مبلغ 30 میلیون وون(27000 دلار) پول انتخاباتی غیرقانونی دریافت کرده است، مورد پرسش قرار گرفت.

لی این مساله را که از سوی این تاجر چنین پولی دریافت کرده، رد کرد و گفت که با تحقیقات دادستان‌ها علیه خود همکاری خواهد کرد اما درخواست مخالفان دولت به منظور استعفایش را رد کرد.

رئیس جمهوری کره جنوبی اظهار داشت که اتهاماتی که سونگ پیش ازمرگش بنا به ادعای مقامات کره جنوبی ناشی از خودکشی بوده، مطرح کرده باید مورد تحقیق قرار بگیرند.

پارک در نشستی با مقامات بلندپایه دولتش تاکید کرد: ما باید اطمینان حاصل کنیم که اتهامات جدیدی که (علیه برخی مقامات) مطرح شده را به عنوان یک مساله اصلاحات سیاسی برطرف کنیم.

وی در نخستین اظهارنظر علنی خود درباره این رسوایی که روز پنج‌شنبه گذشته فاش شد، گفت: من هر کسی را که مسبب فساد و یا خطایی باشد نخواهم بخشید.

این در حالی است که سونگ چند ساعت پیش از آنکه جسدش در شمال سئول پیدا شود، در مصاحبه با یک روزنامه محلی مدعی شده بود، پول‌های سیاسی به دستیاران نزدیک پارک و همچنین نمایندگان بلندپایه حزب حاکم کره جنوبی در پارلمان داده است.

انتهای پیام

کد N792059

وبگردی