آفتاب

مشاوران سابق کاخ سفید تحت بازجویی اف بی آی

مشاوران سابق کاخ سفید تحت بازجویی اف بی آی

یکی از مشاوران نظامی سابق کاخ سفید که با سه تن از روسای جمهوری آمریکا کار می‌کرد، به اتهام خیانت به پول سرمایه‌گذاران خارجی و وعده به آنها برای دریافت سریعتر گرین کارت تحت بازجویی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ای بی سی، تیموتی میلبراث، کلنل سابق نیروی هوایی آمریکا در زمان جمع آوری 16 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران خارجی مدعی بود که وی می‌خواهد هتلی عظیم در نیواورلئان بسازد که ایجاد شغل می‌کند.

پنج سال پس از آن، پول سرمایه‌گذاران غیب شد و پروژه‌ هتل چیزی جز زمین خالی نبود و سرمایه‌گذاران هم بدون گرین کارت باقی ماندند. این طرح زیرنظر برنامه‌ مهاجرت آمریکا موسوم به EB-5 ایجاد شد که به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه دریافت ویزا و نهایتا گرین کارت می‌داد؛ البته سرمایه‌گذاری آنها باید دست کم 500 هزار دلار باشد که بتواند ایجاد اشتغال کند.

با این حال مشاور نظامی سابق کاخ سفید اتهام‌های مطرح شده را رد کرده و معتقد است که حساب تمام پول‌ها مشخص است ، وی گفت: صادقانه می‌توانم بگویم که ادعاهای مطرح شده صحیح نیست. بیش از 30 پروژه EB-5 برای شناسایی اقدامات مجرمانه در دست بررسی است که یکی از آنها از سوی میلبراث و دیگری از سوی یک شریک تجاری به نام نوبل اوتریچ انجام می‌شد.

نوبل اوتریچ فیلم و تیزر تبلیغاتی درست می‌کرد و بر روابط میلبراث با کاخ سفید و دونالد ریگان، جورج بوش و بیل کلینتون، روسای جمهور سابق آمریکا اشاره می‌کرد.

سرمایه‌گذاران مدعی هستند که بیشتر از 16 میلیون دلاری که آنها سرمایه‌گذاران کرده‌اند به میلبراث داده شده است.

انتهای پیام

کد N792039

وبگردی