آفتاب
پس از نشست با کارشناسان آژانس

نجفی: امیدواریم در نشست بعدی دو موضوع باقی مانده حل شود/ گفت‌و‌گوها مفید و مثبت بود

نجفی: امیدواریم در نشست بعدی دو موضوع باقی مانده حل شود/ گفت‌و‌گوها مفید و مثبت بود

نماینده ایران در آژانس بعد از پایان مذاکرات یک روزه هیأت‌های فنی ایران و آژانس در تهران از مفید و مثبت بودن این نشست خبر داد.

رضا نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه نشست روز چهارشنبه در ادامه نشست قبلی در تهران برگزار شد گفت: در این جلسه دو اقدام باقی مانده از مرحله سوم همکاری ها مورد بحث قرار گرفت و ابعاد مختلف آن به ویژه ابعاد فنی به طور جزئی بررسی شد.

وی نشست امروز در مجموع مفید و مثبت خواند و افزود: در این جلسه راه هایی را برای حل دو موضوع باقیمانده از مرحله سوم همکاری ها (محاسبات نوترونی و انفجارات با قدرت بالا) بحث کردیم و قرار شد در جلسه بعدی گفت‌و‌گوها وبررسی ها درباره این دو موضوع کامل شود.

نجفی در پاسخ به اینکه تا چه اندازه امیدوارید که در نشست بعدی دو طرف دو موضوع باقی مانده حل و فصل شود با ابراز خوشبینی از حل این دو موضوع گفت: ما امیدواریم و فکر می کنیم در جلسه بعدی بتوانیم از این موضوع بگذریم.

نماینده ایران در آژانس همچنین در دور بعدی مذاکرات ایران و آژانس به خاطر درگیر بودن کارشناسان فنی ایران در مذاکرات هسته‌ای و نیز شرکت در جلسه کمیته بازنگری هنوز زمان و مکان دور بعدی مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا،‌ترو واریو وانتا معاون مدیر کل آژانس سرپرستی هیأت پنج نفره را در مذاکرات روز چهارشنبه برعهده داشت. همچنین رضا نجفی، حمید بعیدی نژاد ، بهروز کمالوندی و برخی از کارشناسان سازمان انرژی اتمی، هیأت فنی ایران را تشکیل می دادند.

انتهای پیام

کد N792025

وبگردی