آفتاب

روسای رسانه‌ای ژاپن احضار شدند

روسای رسانه‌ای ژاپن احضار شدند

معاون یکی از قانونگذاران ژاپن گفت، حزب حاکم این کشور مقامات دو شبکه تلویزیونی مهم را برای حضور در جلسه پرسش و پاسخ درباره انتشار اخبار احضار می‌کند؛ اقدامی که به گفته منتقدان تلاش دولت ژاپن برای سرکوب انتقادات محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون جیرو کاواساکی، قانونگذار ژاپنی گفت: کمیته استراتژی اطلاعات و ارتباطات حزب لیبرال دموکرات روز جمعه با مقامات شبکه‌های تلویزیونی "آساهی" و "ان اچ کی" جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌کند.

یوشیهیده سوگا، سر وزیر کابینه ژاپن از جزئیات مربوط به این نشست اطلاعی نداشت اما گفت، هیچ گونه نیتی برای تحت فشار گذاشتن رسانه‌ها وجود ندارد.

اما این اقدام همزمان شده است با افزایش نگرانی‌ها نسبت به جریان خودسانسوری رسانه‌ها که از عصبانیت دولت و از دست دادن دسترسی به منابع می‌ترسند.

کوزو ناگاتا، یکی از تولید کنندگان سابق شبکه "ان اچ کی" و استاد مطالعات رسانه‌ای در دانشگاه موساشی گفت: مشخصا این اقدام دولت با هدف تحت فشار گذاشتن رسانه‌ها صورت می‌گیرد. این گونه اقدامات پیشتر پشت صحنه و به صورت غیر علنی صورت می‌گیرد اما هم اکنون این اقدام را به صورت علنی انجام می‌دهند.

مقامات شبکه تلویزیونی "آساهی" درباره برنامه‌ای تحت عنوان "هودو استیشن" که در آن مجری برنامه که یکی از تجار سابق است گفته بود به خاطر انتقاد از شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از این برنامه تلویزیونی کنار گذاشته شد، زیر سوال قرار می‌گیرند.

این مجری گفت، از آنجایی که از سوی یوشیهیده سوگا و دیگر مقامات دولت شینزو آبه مورد انتقادات شدید قرار گرفته، دیگر در این برنامه حضور نخواهد یافت و مقامات شبکه تلویزیونی "آساهی" نیز خواستار برکناری وی شده است.

کاواسکی که ریاست کمیته استراتژی اطلاعات و ارتباطات حزب لیبرال دموکرات را برعهده دارد گفت: این هیات می‌خواهد بداند که این برنامه بی‌طرف بوده یا خیر؟

شبکه تلویزیونی "آساهی" در بیانیه‌ای گفت: واقعا متاسفیم که این مجری در برنامه زنده ناگهان اظهارات و دیدگاه‌های شخصی خود را که حقیقت نداشته، مطرح کرده است.

انتهای پیام

کد N792013

وبگردی