آفتاب
آیت‌الله کعبی در گفتگو با مهر:

اختلافات ایران و عربستان قومیتی نیست/ تقابل دو گفتمان در منطقه

اختلافات ایران و عربستان قومیتی نیست/ تقابل دو گفتمان در منطقه

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ریشه اختلافات ایران و عربستان را تقابل دو اسلام ناب محمدی و آمریکایی دانست و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که علت این اختلافات را به نزاع عرب و عجم تنزل دهند.

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اختلافات منطقه ای ایران و عربستان ریشه این اختلافات را تقابل اسلام ناب محمدی و گفتمان تکفیری صهیونیستی دانست و اظهار کرد: من این نزاع منطقه ای را درگیری این دو مدل از اسلام می دانم. امروز دشمنان اسلام و اهل بیت تلاش می کنند به تنفر مذهبی و نزاع قومیتی و تضعیف ارزش های اسلامی اهتمام ورزند.

وی افزود: آنها قصد دارند اختلافات بین امت اسلامی را تشدید کنند در حالی که آل سعود با هدایت و حمایت آمریکا و صهیونیست پیمان عربی-عبری-غربی برای تجاوز به یمن و روی کار آمدن یک رژیم دست نشانده تشکیل داده است.

آیت الله کعبی ادامه داد: آمریکا و صهیونیست ها امروز خیلی خوشحال هستند که پیمان عربی که باید علیه اسرائیل فعال باشد، در جبهه صهیونیست ها در مقابل انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آل سعود بعد از جنگ نیابتی در منطقه و حمایت از گروه های تروریستی برای از بین بردن مقاومت اسلامی نتیجه نگرفت گفت: این رژیم با تشکیل یک ناتوی عربی به طور مستقیم برای مقابله با جبهه مقاومت اسلامی وارد میدان شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت مجازات دو مامور متخلف سعودی عامل حادثه فرودگاه جده خاطرنشان کرد: تعلیق سفرهای عمره اقدام بجایی بود البته این اولین باری نیست که آل سعود از این تخلفات انجام می دهد چراکه همواره عمره گزاران مورد اذیت و آزار وهابی ها قرار گرفته اند.

آیت الله کعبی افزود: نباید به این مسئله رنگ و بوی مذهبی و قومیتی بدهیم و این موضوع را علیه شعارهای اسلامی و حج تمام بکنیم چراکه یک عده از دشمنان می خواهند با دامن زدن به شایعات علیه مومنین رنگ شیعه-سنی و قومیتی به این ماجرا بدهند.

نماینده مردم خوزستان با اشاره به تحلیل برخی از رسانه ها منطقه حاشیه خلیج فارس مبنی بر عرب و عجم کردن مشکلات ایران و عربستان تصریح کرد: این رسانه ها با این تحلیل ها می‌خواهند به اختلافات قومی و نژادی دامن بزنند اما واقعیت این است که این تحلیل شکست خورده زیرا در هشت سال دفاع مقدس تجاوز رژیم صدام به ایران با پوشش قومیتی صورت گرفت درحالی که بسیاری از عرب های خوزستان در این جنگ در مقابل رژیم بعث ایستادگی کردند و شهید شدند.

وی تاکید کرد: مردم مقاوم، انقلابی و ولایتمدار عرب خوزستان در صف اول انقلاب و عاشق سرزمین خودشان هستند و علیه آل سعود و مرتجعین منطقه و در دفاع از آرمان های انقلاب ایستاده اند.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت از جمله حزب الله، مردم یمن، سوریه و سایر ملت ها همگی عرب زبان هستند گفت: این گروه ها همواره همراه انقلاب اسلامی بودند. امروز که دو جبهه اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی با یکدیگر در حال نزاع هستند، عرب زبان ها در جهبه اسلام ناب نیز حضور دارند.

کد N791841

وبگردی