آفتاب

حضور رهبر کره‌شمالی در مراسم سالروز تولد بنیانگذار این کشور

حضور رهبر کره‌شمالی در مراسم سالروز تولد بنیانگذار این کشور

رهبر جوان کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) در حالی در سالروز تولد بنیانگذار این کشور شرکت کرد که گروه‌های حقوق بشر همچنان در مورد میراث حقوق بشر بنیانگذار این کشور اظهارنظر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "کیم جونگ ‌اون، "رهبر جوان کره‌شمالی امروز به همراه رهبران ارشد ارتش از "کاخ خورشید کومسوسان" در پیونگ یانگ که مقبره "کیم ایل ‌سونگ"، پدر بزرگ وی و بنیانگذار کره شمالی محسوب می‌شود، دیدار کرد. مقبره "کیم جونگ ایل"، پدر کیم جونگ اون نیز در همین ساختمان قرار دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ اون به همراه دیگر بازدیدکنندگان در کنار مقبره کیم ایل سونگ تعظیم کرده و ادای احترام کرد.

کیم ایل سونگ در سال 1994 میلادی بر اثر حمله قلبی جان باخت. روز تولد وی به عنوان "روز خورشید" در کره شمالی نام گرفته و یکی از تعطیلات رسمی مهم در این کشور است.

کیم یونگ نام، نخست وزیر کره شمالی در نشست مقامات ارشد حزبی ونظامی از زندگی و میراث بی‌نظیر کیم ایل سونگ تعریف کرد.

سخنرانی وی شامل تسلیت، پرداختن به جزئیات قیام ضد ژاپن وی و تاسیس کشور کره شمالی و پیروزی‌اش به امپریالیست‌های آمریکایی در جنگ کره بین سال‌های 1950 تا 1953 میلادی بود.

دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک اتهاماتی را علیه کیم ایل سونگ در دوران حکومتش در کره شمالی مطرح کرد. یکی از مقامات دیده بان حقوق بشر گفت: در حالی که پیونگ یانگ سالروز تولد کیم ایل سونگ را جشن می‌گیرد، جهان باید میراث حقوق بشر او را به یاد آورند. کیم ایل سونگ حکومت خود را برپایه نقض حقوق بشر، سرکوب صداهای مستقل و کنترل‌های اقتصادی و اجتماعی بنا کرد که موجب قطحی و فقر شدید در کره شمالی شده است.

انتهای پیام

کد N791735

وبگردی