آفتاب

روحانی/4/: برای تکمیل طرح راه‌آهن قزوین به رشت، اعتبارات لازم را اختصاص می‌دهیم

روحانی/4/: برای تکمیل طرح راه‌آهن قزوین به رشت، اعتبارات لازم را اختصاص می‌دهیم

رئیس جمهور با بیان این که گیلان عزیز سرزمین سرسبز شمالی کشور ما است و در این سفر دولت قول 18 طرح و پروژه مهم در استان گیلان ظرف سال 94 و 95 را می‌دهد،گفت: اعتباراتی که برای 18 طرح مدنظر داریم بالغ بر 795 میلیارد تومان است که همه آن در سال 94و 95 تخصیص داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا،رئیس جمهور در جمع مردم گیلان در ورزشگاه شهید عضدی، با اشاره به اینکه اولین طرحی که دولت در استان گیلان دنبال می‌کند راه آهن قزوین به رشت خواهد بود، توضیح داد: همه اعتباراتی که امسال و سال آینده برای تکمیل این طرح لازم است اختصاص خواهیم داد. تا کنون دولت در اجرای قول‌های خود به استان‌ها شرمنده نبوده است و ان‌شاء‌الله این قول را هم عملی خواهیم کرد و سال 95 قطار از تهران به رشت می‌رسد.

رئیس دولت یازدهم با بیان این که پروژه عظیم راه آهن رشت به آستارا را در دولت یازدهم شروع خواهیم کرد، گفت: البته این طرح بسیار عظیم است و اعتبارات بسیار لازم دارد و در دولت یازدهم عملی نخواهد بود اما ما کار را شروع خواهیم کرد و در ادامه راه آهن رشت به انزلی هم دنبال خواهد شد.

روحانی با اشاره به این که از دیگر برنامه‌های دولت برای استان گیلان تکمیل بخش کوهستانی آزادراه قزوین به رشت است، گفت: این بخش شامل 11 کیلومتر می‌باشد که اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان نیاز دارد که برنامه‌ریزی‌های آن از سوی دولت، بخش خصوصی و بانک‌ها انجام شده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به این که 11 سد لاستیکی را برای استان گیلان در نظر داریم، گفت: 4 سد در سال 94 و 7 سد در سال 95 اجرایی و عملیاتی می‌شود.

روحانی به اهمیت یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی اشاره کرد و توضیح داد: تا 5 سال آینده به میزان 50 هزار هکتار یعنی سالیانه 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را یکپارچه‌سازی خواهیم کرد که اعتبارات لازم برای آن را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی به طرح‌های نیمه تمام صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: حدود 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اتمام این طرح‌ها و سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

روحانی با اشاره به این که استان گیلان می‌تواند منطقه‌ی مهم برای گردشگری سلامت باشد، به اقدامات دولت در سال گذشته در حوزه‌ی بهداشت ودرمان اشاره کرد و گفت: ان‌شاء‌الله چندین بیمارستان از جمله بیمارستان 400 تختخوابی در استان گیلان تکمیل خواهد شد و در زمینه تکمیل و ایجاد هتل‌های 4 و 5 ستاره نیز برنامه‌هایی داریم.

روحانی با اشاره به این که طرح‌هایی برای آبزیان و ماهی در قفس خواهیم داشت، افزود:‌ در کل مناطق ساحلی 900 هزار تن ماهی در قفس را باید توسعه دهیم و تا تولید ده هزار تن در این استان در دستور کار است.

رئیس جمهور از مردم خواست تا برای حفظ محیط زیست تلاش فراوان داشته باشد و تصریح کرد: استان گیلان در این زمینه در حوزه فاضلاب و زباله مشکلات بزرگی دارد و تالاب انزلی با خطر بزرگی مواجه است و دولت هر موقع بتواند از سرمایه‌ی خارجی استفاده می‌کند تا در زمینه‌ی طرح فاضلاب و زباله و حل مسائل محیط زیستی استان بهره بگیرد.

انتهای پیام

کد N791664

وبگردی