آفتاب

روحانی/3/: توافق پیش رو به نفع همه جهان خواهد بود

روحانی/3/: توافق پیش رو به نفع همه جهان خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روحانی در ادامه، اظهار کرد: باید پایان این مذاکرات و زمان امضای توافق اعلام پایان و لغو تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت بزرگ ایران باشد.

وی افزود: ما این راه ر ا ادامه خواهیم داد و با حول و قوه الهی و با کمک شما مردم پیروز خواهیم شد. ملت ما در انقلاب و دفاع مقدس پیروز شد و در این مذاکرات نیز پیروز صحنه خواهد بود.

رئیس جمهور با تأکید بر این‌که ما برای کسی ذلت و شکست نمی‌خواهیم، گفت: توافق پیش رو به نفع همه جهان از جمله شرق و غرب و منطقه به نفع ملت ایران و همه خواهد بود.

وی خطاب به قدرت‌های دنیا، تصریح کرد: فکر می‌کنید که فقط ملت ایران مشتاق پایان تحریم‌ها هستند؟ شرکت‌های شما که بیشتر مشتاق‌اند. شما خودتان می‌دانید تمام شرکت‌های اروپایی و حتی آمریکایی و دولت‌های شرق و غرب در انتظار توافق نهایی هستند؛ چرا که این توافق به نفع جهان و همه ملت‌های خواهد بود و ما به حول و قوه الهی این راه را با هدایت مقام معظم رهبری و شما مردم تا پایان با وقار و اطمینان، عزت و با توجه به حقوق ملت بزرگ ایران به مقصد نهایی خواهیم رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: مردم بزرگ گیلان و ملت ایران امسال در سایه همدلی و همزبانی باید به رونق اقتصادی برسیم. این دولت در طول ماه‌های گذشته الحمدلله با لطف خداوند و هدایت ائمه اطهار (ع) و پیامبر عظیم‌الشأن (ص) و با توجهات حضرت ولی عصر (عج) توفیق داشته هرچه را که به مردم قول داده تاکنون اجرا کند و شما مردم همیشه یار و حامی دولت بوده‌اید.

روحانی اضافه کرد: ما به شما قول دادیم نرخ تورم را کاهش دهیم و به آن عمل کردیم. همچنین ما به شما قول دادیم کشور را از رکود خارج کنیم و دیدیم که کشور در سال 93 از رکود خارج شد. امسال هم به شما وعده می‌دهیم که سال رونق اقتصادی را پیش رو خواهیم داشت. اگر اشتغال و رفاه و توسعه و پیشرفت می‌خواهید در سایه رونق اقتصادی خواهد بود و دولت به سهم خودش قدم‌های لازم را برمی‌دارد.

وی سپس به بیان آماری در همین راستا پرداخت و گفت: رقم بودجه عمرانی در سال 91، 11 هزار میلیارد تومان بود. در سال 92،‌ 22 هزار میلیارد تومان و در سال 93، 32 هزار میلیارد تومان بوده است و این رقم نشان می‌دهد که دولت علی‌رغم وجود فشارها، تحریم و کاهش قیمت نفت مسیر خود را توأم با امید و اعتماد و هدایت مردم ادامه داده و می‌دهد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ما در عرصه اقتصادی به دنبال ثبات اقتصاد در کشور،‌ رفع موانع سرمایه‌گذاری، رونق تولید، جذب سرمایه داخلی و خارجی، ‌افزایش صادرات غیرنفتی و تعامل بهتر در زمینه اقتصاد با دنیا هستیم، تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه هستیم.

وی افزود: در سال 93 از هر کشور منطقه که گرفتار تروریست و ناامنی شد، حمایت و به آن کمک کردیم و نگذاشتیم تروریسم در این منطقه موفق شود. ضمن اینکه به کشورهای منطقه نیز اعلام می‌کنیم راه ثبات و امنیت تعامل با کشورها و احترام به آراء مردم در منطقه است و با هواپیما بمب بر سر مظلومان منطقه ریختن به جایی نمی‌رسید. چرا با هواپیماهای اهدایی آمریکا بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌ریزید و زیربنای یک مملکت ضعیف را تخریب می‌کنید. کارخانه‌هایش را از بین می برید و بچه‌ها و زنان را از میان برمی‌دارید؟

روحانی گفت: شما به دنبال سلطه در منطقه هستید و دیروز با دلار و امروز با بمب این کار را انجام می‌دهید و هم دیروز اشتباه می‌کردید و هم امروز دچار مشکل هستید. چرا که راه منطقه راه احترام به مردم و حفظ حقوق مردم است و اگر می‌خواهید ثبات وجود داشته باشد ندای ملت ایران را به خوبی بشنوید؛ چرا که این به نفع شماست.

رئیس جمهور ادامه داد: ان شاءالله ما به حول و قوه الهی از مظلومین عالم دفاع می‌کنیم ضمن این‌که این ‌ملت ما نیز در برابر ظلم و خشونت و تروریسم ایستادگی کرده و خواهند کرد.

روحانی با تأکید بر این‌که هدف نهایی ما سلطه ایران بر منطقه و سلطه تشیع بر تسنن نیست، گفت: هدف ما ‌آن است که ملت‌های منطقه سربلند باشند و برای ما بین شیعه و سنی، ترک و عرب و فارس و بلوچ هیچ تفاوتی وجود ندارد.

ادامه دارد

کد N791655

وبگردی