آفتاب

برگزاری تظاهرات اعتراضی در آستانه نشست وزرای خارجه گروه 7 در آلمان

برگزاری تظاهرات اعتراضی در آستانه نشست وزرای خارجه گروه 7 در آلمان

در آستانه نشست وزرای خارجه گروه 7 در آلمان، گروهی از فعالان ضدسرمایه‌داری گردهمایی خود را آغاز کرده و پلیس ضدشورش برای سرکوب آنها در حالت آماده‌باش قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پلیس آلمان اعلام کرد حدود 1800 فعال از گروه اعتراضی "گروه 7 را متوقف کنید" در محل نشست این گروه حضور دارند.

بیش از 3500 افسر پلیس ضدشورش در شهر بندری لوبک برای سرکوب معترضان پیش از نشست وزرای خارجه گروه 7 آماده شده‌اند. براساس اعلام پلیس، حدود 1800 فعال از گروه اعتراضی "گروه هفت را متوقف کنید" در این شهر حضور یافته‌اند تا به نشست مذکور از سوی اقتصادهای بزرگ غرب اعتراض کنند.

با این حال پلیس در تدابیری پیشگیرانه بسیاری از مراکز را بسته و فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تعطیل شده‌اند. مقام‌های آلمان تلاش می‌کنند تا مانع برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیزی شبیه اعتراضات ماه مارس در فرانکفورت شدند.

در آن زمان اعتراضات علیه مراسم رسمی افتتاحیه بانک مرکزی جدید اروپا به سوزاندن خودروهای پلیس و استفاده از آب پرفشار و گاز اشک‌آور از سوی پلیس ضدشورش ختم شد.

گروه 7 متشکل از هفت اقتصاد اصلی غرب شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا است. همچنین تنش‌ها پیش از نشست رهبران گروه 7 که قرار است ژوئن در بایرن برگزار شود، افزایش یافته و احتمالاً موضوع اوکراین در صدر دستور کار قرار دارد.

به گفته فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان بازگشت دوباره روسیه به گروه 7 رامشروط به حل بحران اوکراین دانست.

وی تاکید کرد: ما قطعا هیچ سودی در انزوای بلندمدت روسیه نمی بریم. معتقدم که می‌توانیم شرایط را با بازگشت روسیه به گروه هشت بهتر ارتقا دهیم.

انتهای پیام

کد N791648

وبگردی