آفتاب
در آستانه روز ارتش؛

۵ دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

۵ دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش، از پنج دستاورد جدید این نیرو که توسط متخصصان سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی این نیرو طراحی و ساخته شده ‌است، رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسمی که پیش از ظهر امروز با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدی‌فر مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد، از پنج دستاورد جدید این نیرو رونمایی شد.

این دستاوردها عبارتند از:

 تانک چرخ‌دار «اقارب» :

کالیبر توپ ۹۰ میلی‌متر

تیربار فرماندهی ۱۲.۷ میلی‌متر

نسبت توان به وزن ۳۰

تجهیز شده به آخرین نسل سامانه کنترل آتش

تعداد خدمه ۴ نفر

سامانه تعلیق مستقل

تعداد چرخ: ۸ چرخ فعال.

ربات مسلح :

ربات مسلح بدون سرنشین ۴ در ۴ قابل کنترل از راه دور با قابلیت‌های برنامه‌ریزی برای انجام ماموریت‌های شناسایی و رزمی، حمل حدود ۳۰۰ کیلوگرم محموله است.

بر روی این ربات یک سلاح اجتماعی متوسط، تیربار ۷.۶۲ میلی‌متر یا تیربار ۱۲.۷ میلی‌متر یا ۲ موشک پدافند هوایی و یا ۲ موشک ضد زره بر روی آن قابل نصب بوده و شعاع عملیاتی عملکرد بدون سرنشین آن در فاز اول ۲ کیلومتر است

تانک شنی‌دار فوق سبک تاکتیکی «فلاق» :

این خودرو دارای قابلیت دستیابی به سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در زمین‌های ذوعارضه و سرعت ۱۳۰ کیلومتر در جاده شوسه بوده، و به‌منظور عملیات شناسایی و شناسایی - رزمی طراحی و ساخته شده است.

قابلیت نصب سلاح اجتماعی، تیربار ۱۲.۷ میلی‌متر، اتوماسیون و استابلیزر شده بر روی پلت‌فرم با ۲ درجه آزادی، حمل یک سرنشین، وزن چهار تن و شعاع عملیاتی ۴۰۰ کیلومتر از مشخصات این خودرو محسوب می‌شود.

سلاح تک‌تیرانداز ۱۴.۵ میلی‌متری «شاهر» خشاب‌دار :

کالیبر ۱۴.۵ میلی‌متر

وزن ۲۴ کیلوگرم

ظرفیت خشاب ۵ گلوله

۳ نفر خدمه

برد ۳ کیلومتر

سلاح تک‌تیرانداز ۲۳ میلی‌متری «باهر«

وزن ۶۲ کیلوگرم

کالیبر ۲۳ میلی‌متر

برد ۴ کیلومتر

۳ نفر خدمه

این سلاح علیه اهداف زمینی و هوایی کاربرد داشته و دارای گلوله‌های ضد زره است.

کد N791614

وبگردی