آفتاب

تظاهرات گسترده ضد خشونت آمریکا را فلج کرد

تظاهرات گسترده ضد خشونت آمریکا را فلج کرد

برگزاری تظاهرات گسترده توسط مردم آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس این کشور که در نزدیک به ۳۰ شهر برگزار شد موجب فلج شدن این کشور و مسدود گردیدن بسیاری از بزرگراه ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کشته شدن دو شهروند سیاه پوست توسط پلیس در کمتر از یک هفته موجب شد تا بار دیگر شهرهای مختلف آمریکا صحنه برگزاری تظاهرات علیه خشونت باشد. 

بر اساس گزارشی که رویترز در این رابطه منتشر کرده، نیویوریک، منهتن، ویسکانسین، لس آنجلس، سیاتل، سان فرانسیسکو، اوکلند، مدیسون، کارولینای جنوبی، و میسوری از جمله شهرها و ایالت هایی بودند که شب گذشته شاهد برپائی تظاهرات ضد خشونت بودند.

بر اساس این گزارش، در اغلب مناطقی که مردم امریکا در آن دست به تظاهرات زده بودند پلیس اقدام به بازداشت گسترده معترضین کرده است. 

در یک هفته اخیر دو تصویر ویدیویی منتشر شده که در هر دو مورد پلیس از پشت اقدام به هدف قرار دادن سیاه پوستان می کند. 

کشته شدن سیاه پوستان در آمریکا بدست پلیس تبدیل به یک امر عادی شده و در هیچ یک از آنها پلیس قاتل محکوم نشده است.

برگزاری تظاهرات شب گذشته و برخورد پلیس با معترضین ممکن است بار دیگر آمریکا را همانند سال گذشته با تظاهرات های گسترده ضد پلیس مواجه کند. 

در سال گذشته کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست به نام «مایکل براون» در شهر فرگوسن ایالت میسوری بدست پلیس و سپس تبرئه قاتل در دادگاه، موجب به راه افتادن اعتراضات گسترده ای شد که تا چندین ماه ادامه داشت. 

بر اساس گفته های فعالان حقوق بشر، کمتر اتفاق می افتد که در آمریکا پلیسی به دلیل به قتل رساندن فردی محکوم شود بویژه اگر فرد کشته شده از اقلیت های حاضر در ایالات متحده باشد، خیال فرد قاتل بسیار راحت خواهد بود و این مردی است که دست کم در یک سال اخیر بارها در آمریکا اتفاق افتاده است.

کد N791182

وبگردی