آفتاب

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد

مراسم بیست‌ودومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمحمد رضا گلپایگانی(ره) از مراجع تقلید با حضور جمعی از طلاب، روحانیون، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم بیست‌ودومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمحمد رضا گلپایگانی(ره) از مراجع تقلید با حضور جمعی از طلاب، روحانیون، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، در این مراسم که شب گذشته برگزار شد، آیت‌الله نوری‌همدانی، آیت‌الله علوی‌گرگانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله امینی، آیت‌الله فاضل لنکرانی، آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله سید احمد خاتمی، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، آیت‌الله هادوی، آیت‌الله گرامی، نوه امام خمینی، فرزند آیت‌الله بهجت و علمای گلپایگان حضور داشتند.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم، سردار مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه قم، سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی قم و حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی نماینده مردم قم نیز حضور داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی تهرانی استاد حوزه به سخنرانی پرداخت و با گرامیداشت یاد این عالم فقید گفت: آیت‌الله گلپایگانی در طول حیات خویش مجاهدت‌های علمی زیادی از خود نشان داد و در تحصیل علوم دینی گام‌های بلندی برداشت.

این استاد حوزه تصریح کرد: ایشان به واسطه جدیتی که در کسب علوم دینی داشت به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت و آثار گرانقدری از خود بر جای گذاشت و شاگردان فراوانی در محضر ایشان به کسب علم پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار در شکل گیری حوزه علمیه نقشی اساسی داشت ضمن اینکه فرصت‌های زیادی را برای تحصیل طلاب فراهم ساخت و در جهت رفع مشکلات طلاب علوم دینی تلاش می‌کرد.

تهرانی عنوان کرد: توصیه‌های ارزشمند آیت‌الله گلپایگانی مسیر روشنی برای طلاب حوزه‌های علمیه فراهم می‌کرد و طلبه‌های جوان از رهنمون‌های این شخصیت بزرگوار در جهت کسب علم بهره می‌گرفتند.

وی افزود: اهتمام به تلاوت قرآن کریم یکی از رهنمون‌های با ارزش آیت الله گلپایگانی به شاگردان و طلاب جوان بود ایشان به عنوان فقیه و مفسر همواره توصیه می‌فرمودند که از قرآن کریم در زندگی غافل نشوند و در فهم و درک آیات الهی تلاش کنند.

این استاد حوزه در خصوص جایگاه علم فقه گفت: فقه در مذهب شیعه جایگاه رفیعی دارد و نسبت به سایر رشته‌ها دارای امتیازات و ویژگی‌های خاصی است و از جامعیت برخوردار می‌باشد چرا که یک فقیه احکام شریعت را بیان می‌کند.

وی اظهار کرد: یک فقیه جامع الشرایط مسئولیت سنگینی در مکتب تشیع دارد و در مقام دفاع از دین رسالت بزرگی را عهده دار می‌باشد.

انتهای پیام

کد N791139

وبگردی