آفتاب
معاون اجرایی رییس جمهور:

زمینه‌های توسعه برای جذب سرمایه‌گذار در گیلان فراهم می‌شود

زمینه‌های توسعه برای جذب سرمایه‌گذار در گیلان فراهم می‌شود

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: این سفر ریاست‌جمهوری و هیئت دولت مقدمه انجام کارهای مهم در گیلان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، محمد شریعتمداری شب گذشته در جمع گیلانیان مقیم خارج از کشور که در هتل کادوس رشت این نشست برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امید کشور را در شرایط بسیار سختی تحویل گرفت.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم سختی‌های ملال‌آور را بازگو کنیم، اضافه کرد: می‌دانیم که چشم مردم به کسب موفقیت‌های این دولت در جهت بهبود وضعیت کشور است.

شریعتمداری به دست آمدن تفاهم مذاکرات را بسیار موفقیت‌آمیز عنوان کرد و گفت: البته که کار و تلاش ایرانی ایران را می‌سازد اما سرعت کار کم است و توسعه روابط با دیگر کشورها این اهداف را تسریع می‌بخشد.

وی با بیان اینکه همراهی ایرانیان خارج از کشور در رشد کشور موثر است، ادامه داد: این همراهی‌ها موجب می‌شود در سرعتی که کشورهای همسایه در کسب پیشرفت‌ها دارند ایران عقب نماند.

وی تصریح کرد: ایران، جزء کشورهای مواجه با خشکسالی به شمار می‌رود اما در تولید 15محصول کشاورزی از جمله مرکبات جزء کشورهای برتر دنیا محسوب می‌شود و این امر حاکی از پتانسیل بالای ایران برای انجام کارهای بزرگ است.

وی گفت: نیروی خلاقیت و هوش مردم گیلان در ایران زبانزد است و زمینه‌های توسعه این استان برای جذب سرمایه‌گذار در حال فراهم شدن است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه گیلان از قطب‌های گردشگری و کشاورزی در کشور است، گفت: استقرار صنایع حافظ محیط زیست در گیلان باید توسعه یابد. صنایعی که بتوانند به دفن زباله‌ها و کم کردن زباله کمک کنند.

وی از اختصاص تسهیلات 10هزار میلیارد تومانی تعهد بانکها به این چنین صنایعی در استان خبر داد و گفت: در روز اول سفر استانی هیات دولت به گیلان جلسه‌ای با حضور مدیران عامل بانکهای کشور در این استان برگزار خواهد شد.

شریعتمداری ادامه داد این سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت مقدمه یکسری از کارهاست و همه تصمیمات در این دو روز گرفته نمی‌شود.

وی گفت: ایرانیان هرجا که زندگی کنند دل در گرو ایران دارند.

انتهای پیام

کد N791118

وبگردی