آفتاب

مصر و عربستان رزمایش مشترک در منطقه برگزار می کنند

مصر و عربستان رزمایش مشترک در منطقه برگزار می کنند

دولت مصر از موافقت مقامات نظامی قاهره برای شرکت در رزمایش مشترک با ارتش عربستان در حوزه دریای سرخ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ریاض همچنان در تلاش است ارتش های کشورهای عربی منطقه را در راستای سیاست های متجاورانه خود به کار گیرد. در حالی که حملات جنگنده های عربستان علیه مردم یمن ادامه دارد رسانه ها از توافق دولت مصر با عربستان برای حضور در رزمایشی مشترک در حوزه دریای سرخ خبر می دهند.

شبکه راشا تودی به نقل از دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد قاهره موافقت کرده است رزمایش مشترکی را با عربستان در حوزه نفوذ این کشور به اجرا بگذارد. طبق بیانیه ای که از سوی دولت «عبدالفتاح السیسی» منتشر شده حفظ امنیت دریای سرخ از جمله خطوط قرمز قاهره به شمار می رود.

گویا این توافق در پی سفر شاهزاده «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان به مصر انجام گرفته است. در این بیانیه به جزئیات دیگر این رزمایش از جمله زمان برگزاری آن اشاره ای نشده است. این خبر پس از ناتوانی عربستان در همراه کردن کشورهای ترکیه و پاکستان با خود در تجاوز نظامی به خاک یمن منتشر می شود.

گفتنی است پس از موافقت شماری از کشورهای منطقه با ایجاد اتحاد نظامی با عربستان و حمله به خاک یمن، رسانه ها اعلام کردند «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر خواستار پرداخت 200 میلیارد دلار توسط ریاض برای حل مشکلات اقتصادی کشورش شده تا بتواند به گفته خودش، مردم مصر را برای مشارکت در حمله نظامی علیه یمن راضی کند.

کد N790982

وبگردی