آفتاب

نعیمی‌رز: جمهوری اسلامی به مواضع و تعهداتش پایبند است

نعیمی‌رز: جمهوری اسلامی به مواضع و تعهداتش پایبند است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهم هسته‌ای حاصل شده بدون حمایت و راهنمایی مقام معظم رهبری و مدیریت، توانایی و کارآمدی تیم مذاکره‌کننده متشکل از افراد متخصص، متعهد و فنی حاصل نمی‌شد.

صفر نعیمی‌رز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به بیانیه صادر شده هسته‌ای در لوزان، به لزوم حفظ وحدت برای تحقق اهداف این بیانیه تاکید و اظهار کرد: از آن‌جا که امسال را مقام معظم رهبری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند باید مسئولان اختلافات را کنار گذاشته و فرمایشات رهبری را به عنوان فصل‌الخطاب بدانند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس و کارگزاران نظام، افزود: بدانید که تفاهم هسته‌ای حاصل شده بدون حمایت و راهنمایی مقام معظم رهبری و مدیریت، توانایی و کارآمدی تیم مذاکره‌کننده متشکل از افراد متخصص، متعهد و فنی حاصل نمی‌شد؛ بنابراین نباید نتایج را زیر سوال برد و انتقاد کرد. این موارد را باید در اظهار نظرها لحاظ کرد و به مردم امید داد.

وی با تقدیر از مواضع مقام معظم رهبری، هماهنگی ریاست جمهوری و اعمال مدیریت وزیر امور خارجه به عنوان سرپرست تیم مذاکره‌کننده و اعضای این تیم، گفت: تیم مذاکره‌کننده در طول مذاکرات با حفظ مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی و با عبور نکردن از خطوط قرمز نظام تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن مذاکرات به کار گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده تلاش کرد تا عزت و اقتدار نظام و منویات رهبری و آرمان‌ها و اهداف امام در مذاکرات لحاظ شود. ما موفقیت در مذاکرات را مدیون زحمات تیم مذاکره‌کننده و هدایت ولایتمدارانه رئیس‌جمهور و رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت‌های همه‌جانبه ایشان در تمام عرصه‌ها از دولت و تیم مذاکره‌کننده می‌دانیم.

وی با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی به مواضع و تعهداتش پایبند است»، گفت: از آن‌جا که این تفاهم از طریق دانشمندان ایرانی با هدایت رهبری حاصل شده، مشروع و مقبول و لازم‌الاجراست و کسی نمی‌تواند به آن معترض شود؛ انتظار می‌رود کشور مقابل نیز تحت تاثیر اطرافیان قرار نگیرد و به تعهدات این تفاهمنامه پایبند باشد، در این صورت است که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام

کد N790942

وبگردی