آفتاب

وعده های کامرون برای انتخاب مجدد/ حمایت از مذاکرات سازش خاورمیانه

وعده های کامرون برای انتخاب مجدد/ حمایت از مذاکرات سازش خاورمیانه

نخست وزیر انگلیس با اعلام بیانیه حزب محافظه کار، کمپین انتخاباتی خود برای پیروزی در انتخابات سراسری ماه آینده را کلید زد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های انگلیس، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس طی تجمعی انتخاباتی در شهر سویندون، مانیفست حزب محافظه کار برای انتخابات سراسری ماه آینده این کشور را قرائت کرد. وی با وعده دادن آینده ای روشن برای رای دهندگان انگلیسی از حزب خود به عنوان حزبی فعال و پیشرو یاد کرد.

کامرون برای ترغیب رای دهندگان به انتخاب حزب محافظه کار در انتخابات روز هفتم ماه می وعده هایی از قبیل معافیت مالیاتی برای اقشار کم درآمد و تسهیلات دولت برای خانه دار شدن شهروندان داد. وی گفت هواداران حزبش به حزب رقیب کارگر اجازه نخواهند داد در راهی که آغاز کرده، مانع ایجاد کند.

بیانیه انتخاباتی 83 صفحه ای حزب محافظه کار همچنین در بردارنده وعده کامرون برای به همه پرسی گذاشتن موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. طبق این وعده این کشور که از 1973 به جمع اتحادیه اقتصادی اروپا و سپس اتحادیه اروپا پیوسته است در سال 2017 از این عضویت صرفنظر می کند.

حل بحران خاورمیانه در چارچوب مذاکرات سازش و تاکید بر راه حل تشکیل دو دولت در اراضی اشغالی از دیگر برنامه های کامرون در عرصه سیاست خارجی بود. این در حالی است که بیانیه مذکور حق رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینی ها به بهانه دفاع از خود را به رسمیت شناخته است.

روز گذشته نیز «اد میلیبند» رهبر حزب کارگر در تجمعی انتخاباتی از مانیفست حزبش پرده برداری کرده و وعده هایی را در صورت پیروزی در انتخابات ماه آینده به رای دهندگان داد.

کد N790919

وبگردی