آفتاب

ظریف با نخست‌وزیر اسپانیا دیدار کرد

ظریف با نخست‌وزیر اسپانیا دیدار کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات ارشد اسپانیا، با «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور در همه زمینه‌ها، مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات یمن، داعش و تروریسم را تشریح کرد.

ظریف درباره بحران یمن، راه حل مدنظر جمهوری اسلامی ایران برای حل این بحران مبتنی بر آتش‌بس فوری، امدادرسانی، گفت‌وگوی یمنی - یمنی و تشکیل دولت فراگیر را تبیین و بر ضرورت حل سیاسی این بحران تاکید کرد.

نخست‌وزیر اسپانیا نیز در این دیدار اظهار کرد: ایران دارای سابقه و تمدن دیرینه‌ای است که منحصربه‌فرد بوده و مورد احترام همگان است.

ماریانو راخوی، روابط دوجانبه تهران - مادرید را عالی خواند و تاکید کرد که این مناسبات در آینده بهتر خواهد شد و در این چارچوب، در آینده نزدیک، وزیر تجارت اسپانیا به همراه گروهی از بخش خصوصی این کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهند کرد.

وی دیدار وزیر امور خارجه کشورمان از مادرید را در جهت گسترش مناسبات دو کشور بسیار مهم ارزیابی کرد.

نخست‌وزیر اسپانیا نقش ایران در کل منطقه را مهم و مؤثر دانست و از حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت غیر دائم اسپانیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکر کرد.

وی همچنین، بیانیه سوئیس را گام مهمی در روند مذاکرات هسته‌ای خواند و افزود: نهایی کردن توافقات تا پایان ماه ژوئن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

انتهای پیام

کد N790916

وبگردی