آفتاب

لغو از سرگیری فعالیت دو راکتور هسته‌ای ژاپن

لغو از سرگیری فعالیت دو راکتور هسته‌ای ژاپن

دادگاهی در ژاپن مجوز از سرگیری فعالیت دو راکتور هسته‌ای نیروگاه تاکاهاما را به دلیل نگرانی امنیتی در این باره لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه گاردین، دادگاهی در ژاپن از سرگیری فعالیتی دو راکتور نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما ژاپن را با وجود تلاش‌های شینزوآبه، نخست‌وزیر این کشور برای از سرگیری فعالیت هسته‌ای ژاپن چهار سال پس از وقوع فاجعه هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما را لغو کرده است.

این در حالی است که پیش‌تر کمیسیون نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ژاپن پس از بررسی جوانب فنی و ایمنی این دو راکتور مجوز از سرگیری فعالیت آن‌ها را صادر کرده بود. اما شکایت مردم ساکن در اطراف نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما علیه شرکت کپکو مالک این نیروگاه باعث شد تا این دادگاه مجوز از سرگیری فعالیت این دو راکتور را لغو کند.

در این شکایت این گونه مطرح شده است که کمیسیون نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ژاپن ریسک و احتمال وقوع زلزله و سونامی را دست کم گرفته و دو راکتور هسته‌ای تاکاهاما الزامات فنی لازم را برای مقابله با هرگونه حادثه طبیعی ندارند.

پس از آسیب سونامی به نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن در سال 2011 و ورود تشعشعات رادیواکتیو به بیرون از این نیروگاه به دلیل مسائل ایمنی فعالیت همه 48 راکتور هسته‌ای ژاپن متوقف شده است.

انتهای پیام

کد N790862

وبگردی