آفتاب
در جلسه کمیسیون بهداشت؛

مشکلات پایگاه‌های بهداشتی استان تهران بررسی شد

مشکلات پایگاه‌های بهداشتی استان تهران بررسی شد

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات مدیریتی و ناهماهنگی های موجود میان پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت استان تهران در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

مراد هاشم زهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از حضور برخی از معاونین وزیر بهداشت در این جلسه خبر داد و گفت:‌ امروز مشکلات بهداشتی تهران و شهرک‌های اطراف تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ مشکل اصلی ناهماهنگی‌های مدیریتی و نظارتی میان سه دانشگاه علوم پزشکی تهران ،‌شهید بهشتی و ایران است که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم نهبندان در مجلس خاطرنشان کرد: در همه استان‌ها یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت تحت نظارت آن فعالیت می‌کنند اما به دلیل اینکه در تهران سه دانشگاه موجود است نوعی ناهماهنگی در حوزه‌های اجرایی و مدیریتی آن‌ها به وجود آمده که بنا شد این موضوع در جلسات مفصل تری با حضور مسئولین مربوطه مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

هاشم زهی همچنین از بررسی مشکلات به وجود آمده در طرح تحول سلامت خبر داد و گفت:‌ مسئولینی از جامعه پرستاری در این جلسه حضور داشتند که گویا با اجرایی شدن این طرح مشکلاتی با بیمارستان‌ها و جامعه پزشکی برای این قشر به وجود آمده که البته نمایندگان آن‌ها اظهار کردند که این طور نیست و مشکلات می تواند با اجرای درست قوانین حل و رفع شود.

وی افزود: وزیر بهداشت نیز طبق گزارش ارائه شده توسط وزیر بهداشت نیز قوانینی برای هماهنگی بیشتر جامعه پرستاری طبق این طرح نیز وضع شده که هنوز به دلیل نوپا بودن طرح به اجرا درنیامده و چنین مشکلاتی را آفریده است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: نمایندگان مجلس نقطه نظرات خود را درخصوص این موضوع بیان کردند و بنا شد مشکلات این چنینی با بحث و مذاکره حل و رفع شود.

انتهای پیام

کد N790826

وبگردی