آفتاب
با حضور عراقچی انجام شد؛

بررسی تحقیق و توسعه در توافقات ژنو و لوزان در کمیسیون آموزش

بررسی تحقیق و توسعه در توافقات ژنو و لوزان در کمیسیون آموزش

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور مسئولان تیم مذاکره کننده از وزارت خارجه از جمله عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده و کمالوندی به بررسی تحقیق و توسعه در توافقات ژنو و لوزان پرداختند.

قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد: فرآیند مذاکرات و یا توافق احتمالی آتی و روند تحقیق و توسعه و پژوهش در زمینه هسته ای سوالی اساسی بود که نمایندگان در مورد آن با مسئولان مذاکره کننده در جلسه امروز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی افزود: نهایتا مقرر شد طی جلسه دیگری به طور مفصل ابعاد این مساله جدی‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش مجلس همچنین با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه امروز این کمیسیون گفت: دو سوال اساسی درخصوص تقلب در تهیه پایان‌نامه ها و یا سفارش مقاله و همچنین فعالیت آژانس های خصوصی اعزام دانشجو به خارج از کشور از وزیر علوم پرسش شد که در مورد پایان‌نامه‌ها نیز گفته شد لایحه‌ای در این زمینه توسط دولت در دست تهیه است.

جعفری تصریح کرد:‌ در مورد فعالیت آژانس های خصوصی به منظور اعزام دانشجو به خارج از کشور نیز درخواست ساماندهی این بخش را داشتیم که گفته شد برخی از این آژانس‌ها تعطیل شده‌اند اما چون پاسخ کافی نبود مقرر شد در فرصت یک ماهه‌ای به این موضوع رسیدگی شود.

وی در پایان اظهار کرد: رییس سازمان استاندارد نیز با حضور در جلسه این کمیسیون برنامه‌های این سازمان را ارائه کرد زیرا یکی از مسائلی که دغدغه نمایندگان بود تولید داخل در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آن هم با استاندارد و کیفیت بالا بود.

انتهای پیام

کد N790820

وبگردی