آفتاب

ادعای یک مقام صهیونیست درباره تحویل اس 300 به ایران

ادعای یک مقام صهیونیست درباره تحویل اس 300 به ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: لغو ممنوعیت تحویل سامانه اس 300 به ایران نتیجه مستقیم تفاهم حاصل شده در لوزان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، موشه یعالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در واکنش به تصمیم رئیس جمهور روسیه برای پایان دادن به ممنوعیت تحویل سامانه دفاعی اس 300 به ایران گفت :‌ این اقدام تنها موجب افزایش قدرت ایران در منطقه خاورمیانه می‌شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه این تصمیم روسیه را نتیجه مستقیم تفاهم به دست آمده میان ایران و گروه 1+5 در لوزان سوئیس توصیف کرد و مدعی شد این در حالی است که ایران همچنان به تجهیز حزب الله ادامه می دهد و میلیون ها دلار به حماس و غزه کمک می‌کند.

یعالون همچنین گفت: آنچه ما اکنون شاهد آن هستیم لغو ممنوعیت تحویل سامانه ای است که روس ها در سالهای اخیر تعلیق کرده بودند که نتیجه مستقیم چارچوب تفاهم حاصل شده در لوزان محسوب می‌شود .

وی ادامه داد: این همان چیزی است که ما پیش از این و قبل از حصول هر توافقی نسبت به آن هشدار داده بودیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یکی از نقاط ضعف مذاکرات هسته‌ای با ایران را نپرداختن به مسئله نقش ایران در منطقه دانست و گفت:‌ این موضوع تاکنون هیچگاه مورد بحث قرار نگرفته است و من امیدوارم که در ماه های باقی مانده تا پایان ژوئن به این مسئله رسیدگی شود.

یعالون در ادامه ادعاهای خود به توافق هسته‌ای احتمالی ایران وگروه 1+5 پرداخت و گفت:‌ ما همچنان نسبت به حصول یک توافق بد با ایران هشدار می دهیم . توافقی که در آن به موضوع برنامه موشکی و بخش نظامی فعالیت های هسته‌ای ایران رسیدگی نشده است. بنابراین ما با این توافق بد مخالفیم.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با امضای حکمی ممنوعیت تحویل سامانه دفاعی موشکی اس 300 به ایران که قرارداد آن سالها پیش امضا شده بود را لغو کرد.

به گزارش ایسنا، این اقدام روسیه واکنش های زیادی را در میان مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی برانگیخته است.

یووال اشتاینیتز وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی نیز ضمن ابراز نگرانی درباره تحویل این سامانه به ایران گفت که تصمیم روسیه برای برداشتن ممنوعیت فروش اس 300 به ایران نتیجه مذاکرات ایران و گروه 5+1 است.

رژیم صهیونیستی همواره یکی از مخالفان جدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه1+5 بوده است و در حالی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند که خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N790796

وبگردی