آفتاب

عمار حکیم: شروط آمریکا برای پشتیبانی هوایی را نمی‌پذیریم

عمار حکیم: شروط آمریکا برای پشتیبانی هوایی را نمی‌پذیریم

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق مخالفت خود را با پیش‌شرط‌های آمریکا برای ارائه پشتیبانی هوایی به نیروهای عراقی در نبرد با داعش علام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سومریه نیوز، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ما از هر کسی که در نبرد سرنوشت‌سازمان از ما حمایت کند و هر کسی که در کنار ما در این لحظه تاریخی ایستاده است قدردانی می‌کنیم اما می‌گوییم که حمایت نباید همراه با شروط و دیکته‌ باشد.

وی افزود: عراق از 10 سال پیش با تروریسمی سیاه و اندیشه‌ای منحرف و تکفیری رو به رو بوده است که ما در این باره همواره به نصیحت‌های دوستان و همپیمانان خود گوش داده‌ایم.

عمار حکیم همچنین با پیش‌شرط‌های آمریکا برای ارائه پشتیبانی هوایی از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق علیه داعش، مخالفت کرد.

واشنگتن دور کردن بسیج مردمی از میدان‌های نبرد در استان الانبار را به عنوان پیش‌شرط خود جهت ارائه پشتیبانی هوایی در آزادسازی این استان مطرح کرده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر توانایی عراقی‌ها برای آزادسازی کشورشان تاکید کرد و گفت: ما تمامی نسخه‌ها و راه‌حل‌ها و تمامی آزمون‌ها را تجربه کرده‌ایم و زمان آن فرا رسیده است که آن‌ها به راه‌حل‌های ما گوش دهند و باید فهرست شرط‌هایشان را برای ارائه پشتیبانی‌ پایان بدهند چرا که ما به عنوان یک کشور سفارش‌ها و نصیحت‌ها را می‌پذیریم اما شروط بویژه شرط‌های غیر قابل اجرا را با هیچ توجیهی نمی‌پذیریم.

انتهای پیام

کد N790691

وبگردی