آفتاب

کامرون می‌خواهد پایش را جای پای تاچر بگذارد

کامرون می‌خواهد پایش را جای پای تاچر بگذارد

نخست وزیر انگلیس با هدف پیروزی در انتخابات پارلمانی قریب الوقوع قول داده تا سیاست تاچر در زمینه مسکن را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سیاست به مستاجران مسکن‌های دولتی اجازه می‌دهد تا خانه‌های خود را زیر قیمت از مقامات محلی خریداری کنند و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس معتقد است این اقدام نشان می‌دهد که حزب محافظه کارش حزب مردم خدمت گذار است.

کامرون قصد دارد تا با این کار از رقیبش یعنی حزب چپ میانه "کارگر" پیشی بگیرد چرا که اد میلبند، رهبر حزب "کارگر" متعهد شده تا حداقل دستمزد را افزایش داده و به قراردادهای ساعت کاری نامشخص پایان دهد.

نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که هر دو حزب پیش از انتخابات هفت مه سال جاری میلادی شانه به شانه یکدیگر قرار دارند و انتظار می‌رود تا باعث تشکیل ائتلاف دیگر یا یک دولت اقلیت شود.

کامرون قرار است در اظهاراتی در ولتشایر واقع در جنوب غربی انگلیس بگوید: محافظه کاران سال‌ها آرزوی داشته‌اند تا دموکراسی صاحب خانه شدن را به وجود آورند و امروز می‌توانم به شما بگویم که این نسل از محافظه کاران در حال انجام چه کارهایی هستند.

وی می‌افزاید: دولت محافظه کار آتی حق خرید مسکن را برای تمامی مستاجران خانه‌های دولتی در این کشور گسترش می‌دهد و این دولت جدید با این کار به 3 / 1 میلیون خانوار دیگر نوید و اطمینان خانه‌دار شدن را می‌دهد. در نتیجه این نسل از محافظه کاران می‌توانند با غرور بگویند: رویای دموکراسی خانه دار شدن پابرجاست و ما در حال تحقق آن هستیم.

این تعهد با هدف رفع بحران مسکن انگلیس سیاستی را که نخستین بار در سال 1980 میلادی توسط مارگارت تاچر، نخست وزیر سابق این کشور ارائه شده گسترش خواهد داد.

بحران مسکن انگلیس یک موضوع سیاسی داغ است چرا که قیمت‌های مسکن و اجاره خانه‌های خصوصی در بحبوحه کمبود خانه‌های دولتی افزایش یافته است.

این اقدام تخفیف خرید خانه را که مستاجران شورا از آن بهره‌مند هستند در اختیار 3 / 1 میلیون مستاجر انجمن‌های مسکن نیز قرار می‌دهد.

مستاجران شورا در حال حاضر می‌توانند خانه‌های خود را با 70 درصد تخفیف خریداری کنند در حالی که مستاجران انجمن مسکن با تخفیف کمتری این خانه‌ها را خریداری می‌کنند.

انتهای پیام

کد N790623

وبگردی