آفتاب
در دیدار کمیته آموزش عالی مجلس با فرهادی انجام شد؛

بررسی موضوع بورسیه‌ها و تخلف در تهیه آثار علمی

بررسی موضوع بورسیه‌ها و تخلف در تهیه آثار علمی

رییس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جزئیات جلسه این کمیته با وزیر علوم را تشریح کرد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: این جلسه در خصوص وضعیت موجود و نارضایتی‌ها از آموزش عالی و با هدف ساماندهی این بخش برگزار شد و نمایندگان عضو کمیته آموزش عالی مجلس نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزیر علوم درخواست شد نگاه وی بر اساس تصویری شعاری از نما و چشم‌انداز آموزش عالی نباشد، گفت: وضعیت تحصیلات تکمیلی، بورسیه‌ها و تخلفات در آموزش عالی و همچنین پذیرش دانشجو از مهم‌ترین محورهایی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رییس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها از محوری‌ترین موضوعاتی بود که مطرح شد که این بخش ساماندهی شود و تعداد فارغ‌التحصیلان تطابق یابد.

وی با بیان اینکه مساله پژوهشی و ساماندهی پایان‌نامه‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود، گفت: مقرر شد در خصوص بررسی تخلفات موجود اقدامی قانون صورت گیرد تا بر اساس آن دستگاه قضا هم بتواند برخورد کند.

رییس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بحث دانشگاه‌های بین‌المللی از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود، گفت: در این جلسه بیان شد که دانشگاه‌هایی که شرایط بین‌المللی ندارند منحل شوند و همین مساله نشان می‌دهد وزارت علوم قصد دارد جراحی اساسی در بدنه آموزش عالی و ناهماهنگی دانشگاه‌ها در پذیرش و جذب دانشجو و پرداخت حقوق اعضا و هیات علمی انجام دهد.

انتهای پیام

کد N790607

وبگردی