آفتاب

تاکید آیت‌الله جوادی‌آملی بر نجات مکه و مدینه از شر آل‌سعود

تاکید آیت‌الله جوادی‌آملی بر نجات مکه و مدینه از شر آل‌سعود

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: امروز نجات حرمین شریفین از اسارت آل سعود جهاد اکبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌منطقه قم، این مفسر قرآن در درس تفسیر در مسجد اعظم در سخنانی با اشاره به وقایع اخیر عربستان گفت: آن سالی که حادثه تلخ زائران ایرانی در حرمین شریفین اتفاق افتاد، عده‌ای مقالاتی نوشتند که مکه و مدینه باید در اختیار چه کسی باشد؟ و چه کسی باید متولی آن باشد.

وی ادامه داد: متولی سرزمین وحی باید مردان با تقوا باشند، نه آل سعود. اینها کسانی هستند که اجداد آنان کعبه را بتخانه و آنجا را شرابخانه کرده بودند و کلیدداری کعبه را در مجلس قمار با چند مشک شراب باختند و تولیت آن را با چند مشک شراب معامله کردند.

این مفسر قرآن با بیان این‌که «نجات مکه و مدینه از دست آل سعود وظیفه آحاد مردم است» بیان کرد: به فکر دولت‌ها نباید بود؛ خود ملل اسلامی اگر به این فکر باشند که حرمین را از شر آل سعود نجات دهند، این جهاد اکبر است.

وی افزود: بارها عرض شد که اینها اگر بخواهند غدیر را خاموش کنند و سقیفه را جای آن بنشانند، فرهنگ یک ملت را به اسارت می‌برند و وقتی فکر ملتی به غارت رفت، تسلیم می‌شود چون دلیلی برای قیام ندارد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: امام علی(ع) فرمود ممکن نبود مرا برای بیعت سقیفه ببرند، مگر اینکه اول فرهنگ و عقیده و ایده ملت را به اسارت برده و به بند کشیدند و این دینی که اسیر شد، قدرت تحریک ندارد و سرنوشت سقیفه به دنبال آن رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: در دوره خلفا هم قرائت قرآن بود و هم مسجد و منبر، ولی کار به جایی رسید که قرآن ناطق را در ردیف یک قاری قرار دادند و سنت هم بیش از یک قرن نقل آن ممنوع و بعد هم با دسیسه‌سازی آزاد شد و عقل را هم به بهانه عدم درک حسن و قبح از کار انداختند. آن وقت می‌خواهید غدیر خودش را با آن جلال و شکوه نشان دهد؟

وی تاکید کرد: اگر اندیشه و عقل به غارت برود وضعیت امروز آل سعود می‌شود؛ جهان اسلام باید عقل و قرآن و روایات را نجات دهند و آزاد کنند و همچنین حرمین را که در اسارت آل سعود است و ان‌شاءالله از این اسارت به امید فرج حضرت ولی عصر(عج) درآید.

انتهای پیام

کد N790601

وبگردی