آفتاب
محمدی ری‌شهری:

همه ارگان‌ها در تحقق شعار سال جدید، سهیم باشند

همه ارگان‌ها در تحقق شعار سال جدید، سهیم باشند

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: باید همه آحاد ملت و همه ارگان‌ها به تناسب مسئولیت خود در تحقق شعار سال جدید، سهیم باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: باید همه آحاد ملت و همه ارگان‌ها به تناسب مسئولیت خود در تحقق شعار سال جدید، سهیم باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محمدی ری‌شهری در دیدار سرکلانتر و فرماندهان انتظامی شهرستان ری با طرح این پرسش که چه کنیم که به این شعار در جامعه، جامه عمل بپوشانیم؟ با استناد به نامه امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر گفت: یکی از وصایای حضرت علی(ع) به مالک اشتر، مسئولیت حکمران در جهت همدلی و همبستگی مردم است که آن حضرت، فرموده است، « نباید راه و رسم نیک جامعه که بزرگان امت به آن عمل کردند و موجب همبستگی و همدلی جامعه است، در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهی شکسته شود و بلکه باید در تلاش باشی که اسباب همدلی و الفت را برای مردم فراهم کنی ».

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با استناد به روایت دیگری از حضرت علی(ع) افزود: در روایت آمده است که هیچ کس مانند من به یکپارچگی و همبستگی امت محمد (ص) حریص نیست که حتی ایشان برای الفت و همدلی مردم از حق مسلم خودش که ولایت و خلافت پیامبر(ص) بود گذشت، برای اینکه شکاف در جامعه اسلامی ایجاد نشود.

محمدی ری‌شهری همچنین یکی از راه کارهای مهم امنیتی در جامعه را جلوگیری از تشدید اختلاف و تبدیل آن به همدلی برشمرد و گفت: اگر در جامعه همدلی فراگیر شود، بسیاری از مسایل امنیتی در جامعه امکان بروز پیدا نمی‌کند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با استناد به روایت دیگری افزود: نکاتی وجود دارد که باید حکمران نسبت به همه مردم از خاصه و عامه رعایت کند که از آن جمله دادن پاداش خوب برای کار خوب است تا هم انجام دهنده تشویق و هم دیگران را ترغیب کند و همچنین اینکه اگر کسی کار اشتباهی انجام داد، آن اشتباه را بپوشاند تا آبروی فرد ریخته نشود، زیرا اگر آبرویش برود، برای گناهان دیگر جرات پیدا می‌کند ولی اگر آبروریزی نشد، برای توبه و بازگشت زمینه سازی می‌شود و دیگر اینکه همگان را با الفت، نیکی کردن و انصاف، به همدلی و همزبانی دعوت کند.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث افزود: دو عنصر است که سبب همدلی و همزبانی و الفت در جامعه می‌شود، یکی عنصر احسان و نیکی کردن است که این مساله کاربرد خانوادگی، اداری و حتی سیاسی و اجتماعی هم دارد که انسان نسبت به کسی که به او احسان می‌کند، همدل و همزبان می‌شود و دیگری مساله انصاف است که انسان با دوست و دشمن بدون افراط و تفریط و با نگه داشتن جانب انصاف رفتار کند.

محمدی ری‌شهری با استناد به آیات پایانی سوره مبارکه عنکبوت گفت: موفقیت در همه کارها دو رمز اصلی دارد که یکی از آنها، بکارگیری همه توان در کارها و دیگری اخلاص و صرفاً برای خدا کار کردن است که اگر این دو حاصل شد، موفقیت به طور قطع حاصل خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با قدردانی و اظهار رضایت از زحمات و تلاش نیروی انتظامی در شهرستان ری گفت: اگر بخواهید کارهایتان برکت بیشتری داشته باشد، باید در کارهایتان با همه توان حاضر شوید و صرفاً اهداف خود را با رعایت اخلاص در نظر بگیرید.

انتهای پیام

کد N790581

وبگردی